Gå til innhold

Jeg har så vondt i hoftene og korsryggen!


april d.

Anbefalte innlegg

I løpet av den siste uka har jeg fått mer og mer vondt i hoftene og korsryggen når jeg sitter eller ligger. Det kjennes ut som om jeg stivner helt, og jeg klarer nesten ikke å snu meg i senga. Jeg antok først at dette var normalt, for jeg vet jo at det er mye som skal tilrettelegges der nede. Om morgenen er det vanskelig å komme seg ut av senga. Sist jeg ble gravid mistet jeg i uke 6/7, så jeg har aldri vært i uke åtte før. Men det blir verre og verre, og de siste tre dagene har jeg fått en intens spenningshodepine i tillegg, antakeligvis fordi at jeg spenner meg sånn.

Jeg har ringt legen, og venter på at de skal ringe tilbake, men lurer på om det er andre som har en slik erfaring? Kan det være en tidlig bekkenløsning? Jeg er 37 år gammel, og tenker derfor at jeg kanskje begynner å bli litt rusten i leddene, he he. Jeg håper at det kanskje er noe som vil bedre seg etterhvert, men det ser ikke så lovende ut. Jeg har snoket litt rundt inne på Bekkenløsningsforumet, og kjenner igjen mange av symptomene .

Jeg er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!! Hvor langt er du på vei??

Jeg merket at jeg ble gravid av at jeg fikk KRAFTIGE smerter i korsryggen, var helt forferderlig, og var så intenst!! Måtte dra hjem fra jobben til og med, og det skjer aldri liksom.

Jeg mistet første spire, men gravid igjen i uke 8 nå, og merket d igjen oga smerter i ryggen. Vært hos legen med det, og han sa at d ikke var vanlig å ha det så tidlig.

Jeg har en jobb hvor det er fysioterapeut i bedriften, så jeg har vært hos han en dag i uken nå i 3 uker. Han fant ut masse , bl.a at jeg var skeiv og mye rart. Hvis du er veldig tidlig vet jeg ikke om det er vanlig å få bekkenløsning? trodde d kom mer etterhvert jeg, men jeg har ikke peil =)

Ring og mas på legen din og kom deg dit ;) men legen min sa faktisk at det bare var muskulært, men blir jo teit å si det, for fysion sa at hadde jeg ikke vært hos han hadde det ikke gått over av seg selv liksom....

 

Ja,ja dette ble sikkert langt og uinteressant =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var IKKE uinteressant, smootha! Takk for at du svarte! Jeg er 8+1 i dag, og synes å huske at vi er temmelig nære hverandre der. Jeg har ringt tilbake til legen nå, og håper de ringer tilbake snart. Jeg bor jo i USA, og hos legen min er det sånn at man ringer og legger igjen beskjed til legesekretæren, og så skal de ringe tilbake. Sist gang ble jeg referert til OBGyn klinikken med en gang, men nå har jeg ikke hørt noe. Jeg tok blodprøve hos legen for å få graviditeten bekreftet den 25. mai, så jeg tror de har glemt meg bort.

Min første indikasjon på at jeg var gravid var også vondt i korsryggen! Jeg har lest litt om bekkenløsning her inne og ellers på nettet, og forstår det slik at de fleste gravide får det i ulike grader under svangerskapet. Noen kan få det veldig tidlig, slik jeg frykter kanskje er tilfelle for meg. Jeg håper likevel at det kan være muskulært, slik du sier, for ellers har vi noen kjipe og lange måneder foran oss, er jeg redd. Jeg har allerede begynt å sove med en myk dyne som overmadrass, og det hjelper faktisk litt. I tillegg er det godt å ha en pute mellom knærne, for da slipper man den uggene vinkelen på hoftene når man ligger på siden.

Jeg skal fortelle deg hva som skjer når jeg endelig kommer inn til legen, og jeg hadde satt stor pris på om du også holder meg i loop'en din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg suns det virker som at dere kansje har bekkenløsning for det hadde søstera mi og hu følte det sånn som dere...håper det ikke stemmer da..for det er fært..lukke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...