Gå til innhold

koke smokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig dumt spm... men hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koker opp vann i en kjele, og legger smokkene oppi der mens det koker i 5 min ca..:-)

Skrevet

Jeg har bare brukt en kjele med vann, kokt smokkene i noen minutter. Pass på at du ikke glemmer kjelen så det tørrkoker, det har jeg gjort et par ganger. uhu...

Skrevet

Jeg la de ned i kjelen med rist under så det ikke skulle komme så mye vann inn i selve smokken. Dampen holder 100 grader den også, dermed dreper den alle basselusker etter 5 min. Sett på alarm så du ikke glemmer kjelen.....

Skrevet

Hvor lenge holder de seg sterile da? Tenkte på de som sier de skal ha med smokk på sykehuset..

Skrevet

Jeg har en flaskekoker fra avent til å bruke i mikroen, pleide å slenge smokkene med der, da blir de liggende på en rist og blir ikke fulle av vann:)

Skrevet

På flere forskjellige merker har jeg lest at man skal koke dem i 5 min i en kjele med vann før første bruk. Deretter skal de kokes i 1 min mellom bruk.

Skrevet

Etter at de er kokt en gang trenger du ikke å koke de på nytt før de er brukt en stund eller har falt på gulvet:)

Det er altså ikke nødvendig å koke de hver 3. time eller noe sånt for at de skal "holde seg" (sterile dersom de ikke er brukt enda):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...