Gjest Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Hei=) Mitt lille gull er så fæl til å gulpe.... Noen som har noen gode råd?
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 ofte rape pauser under måltidene.
2 gutter og 1 jente Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 jeg har samme problemet...har proevd aa ha raping mange ganger pr maaltid, men det hjelper ikke. det kommer opp igjen...
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Jeg ammer, og prøver å få han til å rape ofte, men det hjelper lissom ikke.....
ScaryMama Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Du kan få kjøpt noe på apoteket som heter thick n easy som du kan tilsette utpumpet mm. Det gjør melker mye tykkere når den kommer ned i magen og gjør det tungt og vanskelig å gulpe opp. Du kan gi litt av dette på slutten eller i begynnelsen av måltidet. Alternativt kan du gi litt mme som heter enfamil ar. Jeg har veldig god erfaring med dette. Du kan gi litt i begynnelsen av måltidet også amme resten. Funker veldig bra... Hvor gammel er babyen forresten?
ScaryMama Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Nå så jeg på nicket ditt hvor gammel han er. Han er jo fremdeles veldig liten og det kan hende at det blir mye bedre etter hvert. Jeg begynte med enfamil ar først etter 3mnd med sprutgulping. Men det er ikke skadelig å bruke selv om han er så det blir jo en vurderingssak...
ScaryMama Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Det skulle stå: Men det er ikke skadelig å bruke selv om han er så liten så det blir jo en vurderingssak
suseduse Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 prøv å håndmelk litt først så han ikke får så mye luft i begynnelsen, er ant bare glupsk min var også sånn, ga seg ikke før han bare drakk flaske, men hadde lite melk..
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Jeg vet hvor fortvilende dette kan være, gutten min også gulpet MASSE i begynnelsen, men nå i det siste har det begynt å gi seg. Nå er han 12 uker da. Men, noe som hjalp til meg var å gå over til å kun gi fra ett bryst hver gang. Når jeg ga fra begge bryst fikk han i seg altfor mye og det kom opp masse. Dette var etter samråd med helsesøster, så det er trygt Men, ellers så er det bare å vente på at det går over når de blir litt eldre.
mammatilpia Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Datteren vår gulpet mye, men det var fordi hun fikk for mye MME. Datteren vår har alltid vært lubben og glad i mat.Da vi reduserte fra 200 til 180 ml. sluttet hun å gulpe. Hun gråter alltid når vi tar bort flaska, men roer seg med en gang hun får smokken isteden for flasken.
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Tusen takk for gode råd!! =) Helsesøster var her på besøk i dag, og da har gullet lagt på seg nesten 500 gram allerede, så det er ingen fare om han gulper hvertfall..... Blir bare mer klesvask på mamsen.... =) Har faktisk ikke tenkt på at det kan være fordi han får rett og slett altfor mye når han får av begge puppene..... Skal prøve å gå over til bare en om gangen.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Jenta vår gulpet også ganske mye i begynnelsen. Men hun la veldig godt på seg, så det var rett og slett bare overskuddet av morsmelk som kom opp. Nå er hun 12 uker, og gulper nesten ingenting
¤ my precious ¤ Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 Hei, Trollet mitt gulpet også ganske mye...Fant ut at hvis jeg ikke la han ned med engang etter at han hadde fått mat og rapet, men lot han sitteligge(sitte halvveis-ikke i vippestol), så gulpet han mindre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå