Gå til innhold

Mener ikke å tråkke på noens tær nå.....


Mamma`n til verdens nydeligste

Anbefalte innlegg

...men har et lite ønske til dere som mister den lille spiren deres.... Vi som er her inne på 1. trimester er så sårbare og fryktelig redde for at det skal gå galt med oss, at det å lese om dere som mister bare øker frykten vår. Jeg føler veldig med dere, jeg hadde selv en MA i februar og vet hvor fælt det er, men jeg skulle ønske at innlegg om dette heller kunne legges inn i forum det hører hjemme isteden for her inne... Det er selvfølgelig opp til oss om vi vil lese om det eller ikke når det står i emnefeltet, men vi har jo da allerede sett at noen har mistet når vi leser der!

 

Håper virkelig ikke jeg støter noen med dette innlegget, men jeg merker at jeg blir så bekymret at jeg er helt kvalm for tiden, og da hjelper det ikke når man hører om alle de som mister..... Jeg var selv inne på forumet " ufrivillig abort" etter min MA i vinter, og der kan man jo også prate med mange i samme situasjon. Er jeg helt urimelig som kommer med dette ønsket synes dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hvor du vil hen HI. Jeg merker også at jeg blir litt preget av innlegg som dreier seg om SA og MA.

Men på en annen side så også det en del av hverdagen til mange her inne på 1. tri.

Alle som er her inne vet at man kan miste, og jeg tror mange er mer redde enn meg. Jeg orker rett og slett ikke å gå å bekymre meg grønn for OM dette kan skje.

Men det er jo sant som du sier, der finnes andre debatter hvor dette temaet kan tas opp.

Synes allikevel det er greit å vite hvorfor folk forsvinner fra 1. tri sånn plutselig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du er urimelig.

Når man bestemmer seg for å delta i slike forum, blir man fort knyttet til personer her inne.

Og forumet er jo her for å ta opp tanker, både positive og de som ikke fullt er like positive...

 

Må nok venne deg til alle innlegg her inne. Du får knipe igjen øynene når de ser som verst ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg jeg. Og er enig. har selv mistet, og da brukte også jeg ufrivillig abort forumet, for ikke å skape unødig frykt hos alle gravide. Samtidig vet jeg jo at det er fryktelit fryktelig vondt å miste, og behovet for å vli møtt er stort... men jeg er jo også av dem som blir ekstra urolig for eget svangerskap av å lese om folk som mister. Føler med i tapet, så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mistet flere ganger å er så redd at jeg har utviklet angst. Men man må jo kunne sile ut hva man vil lese selv? Jeg leste alt om MA/SA før, nå går jeg sjelden inn å leser om det, fordi folk er veldig flinke til å merke trådene sine. Vi kan ikke kontrollstyre hva som skal bli skrevet her inne. Å det er som ei over her sier. Det er jo veldig greit å vite hvorfor folk man har blitt kjent med her inne plutselig bare forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Dette med ufrivillig abort er et sårt og ømt tema, men som graivd i trimester føler allefall jeg en stor frykt for å miste når jeg leser om alle de uheldige tilfellene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit at man skriver ett innlegg om at man mister, så får vi andre trøste om vi vil. Føles ofte greit å kunne si fra til andre på BIM, for mange som mister, har jo ikke sagt til noen nesten at de er gravide, og forteller derfor ikke at de mister heller. Da er det litt unaturlig om man ikke kan få si det til dem man har snakket med her inne.

 

Men jeg syns man kan merke innleggene sine godt, slik at de som ikke ønsker å lese kan styre unna. Jeg leser ikke særlig mange SA/MA - innlegg selv, mest fordi jeg har mistet selv om vil beskytte meg selv. Men det føler jeg at jeg klarer ved å overse de innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et tåpelig innlegg HI! Da får du slutte å klikke deg inn på de innleggene. 1.trimester er faktisk den tiden det skjer SA/MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:0)

Syntes det er helt greit at de som mister får legge innlegg her. ¨

Det jeg syntes er blitt så dumt at de som mister på en måte skal bli hengt ut....dette kan jo skje hvem som helst og om man ikke ønsker å lese dem så er det bare til å styre unna disse innleggene da vel...

Jeg har selv aldri mistet men har full respekt for at de som har mistet skal få mulligheten til å dele sine følelser med oss andre.

Det er vel derfor vi har dette forumet for at vi faktisk skal kunne dele ting med hverandre.

 

Jeg syntes at dere som mister eller har mistet er like velkomne her som andre:0)

 

Klem:0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke tåler å lese om "fæle" ting så får man holde seg unna BIM da, man må jo regne med at folk vil dele ting med andre og spørre om alt mulig. SA og MA er ikke til å unngår spørsmål rundt, så det kommer nok ikke til å bli noe forandring desverre...

Uansett hvor mye du bekymrer deg så hjelper det ikke noe, du burde prøve å få tankene over på noe annet. Jeg og bekymra meg i en periode, men fant ut at uansett hva j gjør får jeg ikke gjort noe så har slutta helt med det.. Mye deiligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor dette blir tatt opp hver uke her inne. Hvis HI mener at de som mister kun skal skrive om dette i det forumet som er tiltenkt dette, hva så med de som kanskje er i ferd med å miste? Hva med de som har smerter eller bare spotter litt? Skal de også gå rett over i det andre forumet? Dette blir jo langt verre for de det gjelder uansett om de mister eller ikke, og dessuten tror jeg det er mye trøst å finne i det fellesskapet man kjenner best.

Jeg tror det er veldig ubehagelig å lese slike innlegg som HIs her for de som frykter at de kanskje er i ferd med å miste, og har skrevet inn her om det. Personlig synes jeg det er veldig naturlig å inkludere alle aspekter av graviditet i dette forumet. De fleste er vel redde for å miste i en eller annen grad,- jeg vet at jeg er veldig redd for det selv i hvertfall, men det hjelper ikke å putte hodet i sanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg april d. At folk gidder å bry seg om hva andre spør om... Men de får bare ligge der med hode under sanden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dette blir usaklig...alle må få skrive om de som skjer med dem i første trimester...nå er det nok av di her "sensurinnlegga".. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo bare et ønske fra henne da å jeg må si meg enig..d skaper mye fryk for oss andre her inne,føler me di som opplever d seff...men samtidig så skjønner jeg di som opplever dette da å som di fleste sier man kan jo bare unngå di innleggene d står om sa/ma..kom igjen da jenter,vi må heller støtte hverandre å snakke me hverandre da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og sympatisk skrevet 3barnsmamma :o)

 

Ellers har jeg snart ingen kommentar til slike innlegg HI, mulig du er nygravid og ikke vært her inne siste ukene, men nå har denne diskusjonen gjentatt seg for 4 uke på rad eller noe sånt, og det virker som det fortsatt er mest enighet for at dette formumet favner det 1 trimester måtte bringe med seg, på godt og vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men herregud da, folk må jo skrive om SA og MA som de vil!! uansett blir d ikke no bedre hva dere enn gjør!!bare gå og bekymre dere til dere blir grønne!! dere får uansett ikke gjort noe med det! så relax litt da og slutt å klag på hva alle skriver!! får begynne å skrive masse om det nå da, bare for å irritere!! hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne skal alle føle seg velkomne, og de som ikke har det så lett burde i hvertfall ikke 'psykes ut' med slike innlegg som 'Har verdens skjønneste jente' skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har opplevd en MA. Jeg var 12+1 når det ble oppdaget. Jeg var like lykkelig som alle de andre inne på 1. trimester. Og jeg trodde ikke at MA eller SA ville skje meg. Tenkte med meg selv at det var så mye hysteri rundt det hele, og at det var spesielt de som hadde opplevd SA og MA som ble medlemmer av slike sider....

 

Men så skjedde det altså meg også - en som ble medlem fordi jeg var overlykkelig over å være gravid med vårt lille lykkefrø og som ikke hadde vært gravid før, opplevd SA eller MA. Og plutselig stilte det hele seg annerledes. Når jeg fikk blødningen skrev jeg innlegg og fikk svar (beroligende) - dessverre viste det seg at mistanken var skrekkelig rett. Så jeg skrev et siste innlegg og takket for meg, og gikk over til Ufrivillig abort, der jeg skrev meg ut av sorgen.

 

Jeg er igjen medlem av 1. trimester - og jeg vet hvor skjør gleden er, men jeg vil glede meg like fullt og jeg vil ønske alle lykke til. Kanskje spesielt de som opplever MA og SA. For det er virkelig trist at noen ser på de/oss som gledesdrepere... det er så langt fra sannheten som det kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har lov til å skrive om sine følelser her da vel..ingen som trenger å bli skjellt ut av den grunn synes nå jeg da......lykke til alle sammen,smil så smiler verden tilbake :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få skrive hva de vil, men jeg synes ikke innlegget ditt (HI) var dumt eller usaklig av den grunn! :)

 

Ikke har jeg lest om disse diskusjonene tidligere her heller, selv om jeg har vært her inne gannske så lenge nå! Må vel være noe som jeg har valgt å sile ut da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da. Nå er jeg så lei av sarte sjeler som lager problemer ut av alt mulig. Tenk å lage et så stort problem ut av så lite. Kanskje du har for lite å fylle hverdagen med når du klarer å bli så engstelig av å lese om at noen har mistet?

 

Jeg mener at dersom du er så skjør at du ikke tåler å lese om at andre har mistet. Eller at du ikke er i stand til å forstå at der det blir samlet så mange gravide på en gang, der vil det også bli svært tydelig hvor mange som mister. Hvis du ikke kan sile inntrykkene du får her, bør du kanskje la være å være her.

 

Det er jo ikke en lovmessighet i at når du er gravid så MÅ du være på BIM. Så hvis du ønsker å skjerme deg for livets harde realiteter er det vel det beste at du ikke surfer på nettet i det hele tatt. Det står så mye fælt på nettet uansett.

 

Dessuten opplever jeg at det ofte er lettere å få svar på ting inne på 1. tri, ettersom det er flere som frekventerer her. Og at mange som er her, har erfaring med å miste. Ofte lurer man feks om hvor hvort andre har blitt gravide igjen, det ville være dumt å spørre om det inne på forumet der alle har mistet og ikke er gravide igjen.

 

Jeg poster innlegg der jeg vil når jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke tåler å lese om MA og SA. Hvorfor i helsike er dere anonyme??

 

Er dere så sarte at dere ikke en gang klarer å stå fram med nicket deres når det er snakk om en vanlig meningsutveksling, da burde dere i allefall vurdere om det er lurt av dere å være her i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...