Gå til innhold

Fødsel og smertestillende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg veide 142 da jeg fødte min første, og da måtte jeg oppgi vekten. Men det virket ikke som det var noen som egentlig brydde seg om hvor mye jeg veide, for det var ingen som reagerte.

Dessuten glemmer de det fort, for det er jo så mange som går ut og inn av føden, de går nok ikke rundt og husker på hvor mye akkurat DU veide :)

Nei det er nok ikke noe å bry seg om, du får det mye lettere hvis du har et avslappet forhold til vekten :)

Vil du ha smertestillende, epidural under fødselen, så må de vite vekten din. Men, de har taushetsplikt og dette er ikke noe de går å snakker om i gangene på sykehuset hvis du er bekymret for det.

Alle på føden er der for å hjelpe deg til å få en best mulig fødsel og at barnet ditt skal få en god start på livet. De bryr seg neppe så mye om hva du veier! Det er nok psykisk fra din side, og jeg vil anbefale deg å prøve å være litt positiv. Da blir alt så mye lettere :)

Er ikke akkurat liten, er faktisk oppe i 149 kg nå og er i uke 38 + 5, så tro meg, jeg vet hva jeg snakker om...

Annonse

Jeg måtte ikke oppgi det, så regner med de så det på helsekortet.

Veide selv 149 kg da jeg fødte, så ingen lettvekter jeg heller.

De på føden var så diskre og profesjonelle, så opplevde ingen ubehageligheter med det.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...