Gå til innhold

Kan vi spise spekepølse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at vi skal være forsiktige med (eller ikke spise) speket kjøtt, men spiser dere spekepølse, salami, fårepølse, morrpølse etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å være helt sikker, så tror jeg ikke vi skal spise spekemat... Kjøttpålegg bør helst være av nyere dato....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte legen min om dette sist jeg var gravid og hun ristet på hodet av alle disse 'ikke-spis' reglene. Kjøtt og fisk skulle være gjennomstekt/kokt, og man skulle ikke håndtere ferskt viltkjøtt(elg, hjort o.l). Dette var det eneste hun mente var nøye. Skulle man utenlands hvor mathygienen kanskje ikke er lik den i norge, så kunne man godt være mer forsiktig.

Så her i huset spises det meste som jeg har lyst på(men spiser ikke hvalkjøtt, da jeg vet det er masse tungstoffer i kjøttet).

Speket kjøtt hadde hun heller ikke noe å si på så det spiser jeg også(med god samvittighet, så masse jeg ikke klarer å spise nå, at det jeg har lyst på, det spiser jeg som regel)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Har forresten sett på matportalen, men fant ikke noe konkret om "pølseslagene", - regner derfor med at dette går helt fint moderate mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...