Gå til innhold

Fañabé, Tenerife vs Arguineguín, Gran Canaria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ville dere har reist i oktober?

Vi skal reise med ving tenkte vi, noen som har vært der og har lyst til å fortelle litt?

Vi har med oss to barn en som da er 2,5 år og en som da er ca 2 mnd:)

Det som er viktig for oss er at det skjer litt der, og at vi kan dra på litt turer, eks dyrepark, badeland osv

Viktig også at det er en fin barnevnnlig strand der, og at det er underholdning på hotellet på kveldene:)

Lurte litt på prisene der også:)

Så som sagt hvis noen har væt der og vil fortelle litt, hadde jeg blitt veldig glad:)

Fortsetter under...

Skrevet

Har vært på Tenerife, masse å dra rundt å se på. Dyreparken synes jeg var kjempefin:) me delfin og spekkhogger show. Teide var også veldig fint. Fikk inntrykk av at det var dit foreldre med barn og pansjonister dro egentlig... men det var i februar da... var ei veldig koselig øy med et fantastisk landskap. vi kjørte rundt endel. hadde ingen barn med da. bare å spørre hvis det er noe du lurer på

Skrevet

Hvordan er byen, var det liv der liksom, hehe hvis du skjønner hva jeg mener:)

Er stranden bra?

Hvilket hotell bodde dere på?

Skrevet

Hei!

Vi var ved Fanabe nå i mars, og har ingenting å utsette på det stedet der. Alt er i nærheten, flyplass, strand, badeland med hvaler, ekskursjoner ut på havet (med sjørøverskøyte eller katamaran, får se hvaler og delfiner), kjøpesentre, restauranter +++ Dessuten ligger det jo på den varmeste siden av Tenerife. Forøvrig består hele området stort sett av hoteller, de fleste ganske store + noen kjøpesenter, mye ny bebyggelse.

Da vi var der, hadde de tivoli i Los Christianos, som bare er en kort busstur unna (greit å ikke ha tivoliet ved siden av hotellet også). Stille og rolig område, fine strender. Vil anbefale dere å leie bil og kjøre en tur rundt øya, kostet ca 400 kr, og man er fri til å besøke hva man vil. Hele øya, og spesielt denne siden, er jo lagt opp for turisme og opplevelser. Masse restauranter og underholdning langs strandpromenaden. Vårt hotell het RIU Adeje, og var flott! Flott frokost, bra badeområde med eget barnebasseng, barneklubb og underholdning på kveldene, veldig familiehotell med en del skandinaver. Hadde leilighet, men tok frokost på hotellets restaurant. Synes det er greit med kjøkken og kjøleskap, så styrer en seg mer selv.

Prismessig er nok hele området preget av at det er et turiststed, og ikke spansk landsbygd. Ligger på litt under norske priser, tenker jeg.

Jeg drar iaf. gjerne tilbake :o)

Håper dette hjalp deg litt. Det andre stedet har jeg ikke vært...

Skrevet

åååååå tusen takk for hjelpen, nå har vi nok bestemt oss, hehe:)

Det her hørtes jo kjempe fint ut:)

Hvilket reisebyrå reiste dere med?

Skrevet

Bodde på parque del sol, veldig fint hotel... ligger på ving sine sider. var faktisk ikke å bada på stranda... men den så grei ut... min kjære er ikke så gla i å bade hehe

Annonse

Skrevet

Vi reiste med Star Tour, fungerte greit.

Skrevet

ok, skjønner, hehe:)

Roper ut hvis jeg kommer på noe mer jeg, hvis det er ok? :)

Tusen takk for hjelpen så langt:)

Skrevet

greit???? var det noe dere var misfornøyd med?

Skrevet

Hehe, neida, var faktisk ikke det. Men vi har hatt dårlig erfaring med dem tidligere (kom til London, og de hadde glemt å reservere hotellrom). Men denne gangen gjorde de som de skulle. Fungerte bra! :o) Blide og hyggelige, fikk et telefonnummer der de svarte på alt, man kunne bestille utflukter osv. Veldig behagelig.

Skrevet

ok hehe:)

Hørtes jo veldig bra ut:) Vi er litt i tvil om vi skal reise med ving eller startour.

Skrevet

Var på Tenerife, Sunwing Resort i september 05 med 1 barn på 2,5 år. Kan absolutt anbefales. Var ikke på stranda, men "bodde" i bassenget med badeengelen vår. Sunwing har veldig fine, store leiligheter i motsetning til andre Sunwing Resort, har vært både på Kreta og Rhodos. Hotellet har alt, butikk, restaurant og underholdning både for små og store. Bassenget ligger i midten, med hotellet bygget rundt. Langs stranden gikk en lang strandpromenade med mange forskjellige restauranter. Kan absolutt anbefale å reise dit, reiser selv dit igjen i august. Vi reiste med Ving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...