Gå til innhold

Hvor viktig er det at man ser barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud på å kjøpe en vogn som ikke er vendbar, altså sete kan snus slik at man ser ungen. Jeg har termin nå i sommer. Hun som selger meg den (som jeg kjenner fra før) sa hun byttet til den sportsvognen når guttungen var 4 månder. Jeg kan kjøpe softbag til å bruke den frem til det, men hvor viktig er det at jeg ser babyen jeg triller?

Har ikke lyst til å kjøpe MANGE vogner opp gjennom årene, vil kjøpe 1 og bruke denne. Derfor er sportsvogn med softbag ett godt alternativ til duo/kombi vogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det var kjempeviktig å se barnet mitt, ha kontakt med det og følge med på om det sov, hadde det bra og ikke var plaget av sol, vind eller insekter - hele tiden.

Særlig den første tiden.

Da er det praktisk med vogn som vender mot deg...

Vi valgte vogn som har bag til spebarnstida og vendbar sportsdel til senere. Begge deler brukes separat fra hverandre... Veldig fornøyd!!!

Skrevet

for oss var det veldig viktig, vi har en quinny freestyle, hadde me bag mot oss i starten, og hadde sittedelen mot oss helt til lillemann var 14 mnd, da begynte han å bli utlåmodig av å bare se mor/far sår han trilla tur.

personlig så kunne jeg aldri tenke meg meg en framover vendt vogn fra starten av, derfor sliter vi litt nå som vi venter nr 2, bare 19 mnd etter nr en, for de tvillingvognene som ser best ut er framovervendte, vi får derfor ikke bestemt oss for ny vogn!

Skrevet

Jeg personlig syns det er veldig viktig, og det at sittedelen ikke er vendbar ville vært et stort minus for min del...jeg har hatt Tobias mot meg stort sett hele tiden, jeg - men er greit med det at en kan snu ham også om det er ønskelig. Hadde nok savnet det om jeg bare kunne hatt ham fra meg da jeg begynte å bruke sportsvognsdelen...

Skrevet

til hi anonym: sportsvogn med softbag er jo kombivogn det da:-)

jeg forstår deg sånn at du her må ungen fra deg som nyfødt også? Jeg synes det er veldig viktig at man ser barnet, spesielt i begynnelsen. Følge med på hva som skjer der inne:-) dessuten mener jeg at en på 6mnd (som vel er da de fleste begynner/har begynt med sportsdel) ikke har godt av kun å se fremover, det blir for mange inntrykk uten at de kan følge med på mors/fars ansikt for å få hjelp til å tolke det de ser. Synes det er kjempekoselig også å ha øyekontakt med babyen min når jeg triller. Kunne aldri tenkt meg å ha en vogn hvor det ikke var mulig, spesielt som eneste vogn. Jeg har likevel en trille hvor han bare kan sitte fra meg, men det er jo ikke den vognen jeg bruker til daglig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...