Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, vet ikke om det er så mange av dere som husker meg men

jeg husker i allefall noen av de nickene jeg ser her inne fortsatt. Har flyttet over til forumet hos Ønskebarn, derfor har jeg bare vært innom en

sjelden gang å lest litt her. Der inne er vi ganske mange som holder på

med eggdonasjon og det er godt å ha noen som er helt likesinnede.

Jeg har akkurat kommet hjem fra Spania med to flotte firdelte egg i

magen. Dette er mitt 8. forsøk, og etter 5 mislykkede forsøk i Finland i

fjor måtte vi se oss om etter ny donor og valget falt på en klinikk i Spania hvor det var litt kortere ventetid. Fikk heldigvis 5 egg på frys denne gangen, så det er fortsatt håp om vi ikke skulle lykkes nå. Er

forferdelig sliten av hele greia, og årene flyr i fra meg så jeg tror det er kroken på døra etter at disse eggen er brukt opp. Et brennende ønske om barn er det eneste som driver oss videre, men en gang må en si stopp. Etter så mange runder med eggdonsasjon merkes det på økonomien også, så jeg håper virkelig for mine etterkommere at dette

blir tilatt i Norge snart.....

Ønsker alle dere her inne lykke til og håper at vi alle får oppleve å bli mamma en dag!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9561358-hei-til-gamle-kjente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei gamle venn :):)

Så kjekt å høre livstegn fra deg!

Jeg er ikke her jeg heller, ble litt metta av bim etter å ha vært "fast kunde" gjennom hele IVF-prosessen (og mere til...) så jeg har trukket meg litt vekk. Men kos å følge med på gamle kjente her :)

Tilfeldigvis er jeg innom i dag og det var fint å se nicket ditt, selv om jeg skulle ønske å lese "Jeg er gravid" fra deg.......

Men håper å lese det om ikke så lenge! Gratulerer som ruger (igjen!!).

Denne gangen skal det gå bra, det unner jeg deg så inderlig!!

For min del er livet virkelig verdt å leve!!

Er 21 uker på vei med nurket!! :):):)

Og etter 15 uker med kvalme og oppkast, så har formen begynt å stige igjen og jeg koser meg med vissheten om en vellykket ultralyd i uke 20, samt masse liv og spark i magen.

Vi er så lykkelige og glade både jeg og samboeren min, og må nesten klype oss i armen - skal vi virkelug få oppleve dette mirakelet en gang til!!??

Jeg unner dere alle å oppleve dette - håper virkelig drømmen går i oppfyllelse for alle dere som sliter. Det er så fortjent!!

PS.Hvis du lager deg en profil, kan vi sende deg priv meld. Er litt lettere å lese private meldinger enn "oppspore" gamle innlegg. Da er det lett å finne hverandre igjen iallefall :)

Håper du oppdaterer når du har tatt (den positive!!) testen :)

Lykke til - krysser fingrene for deg!!

Klem fra

Hei Spira:-)

Koselig at du titter innom på "gamle tomter". Har fulgt spent med på deg på Ønskebarn og synes det er helt fantastisk at du ruger igjen og i tillegg har egg på frys! God donor de fant til deg - veldig bra!

Håper alt går fint med deg i rugeperioden, at livmora di tar imot de to små gulleggene sånn at du endelig kan få drømmen din oppfylt. Er det noen som har fortjente det så er det deg! Går du forresten fortsatt hos Vibeke? Jeg har tatt en pause fra henne nå, men regner med å begynne med nåler igjen over sommeren.

Tvi-tvi, vennen, denne gangen SKAL det gå bra!

Mange klemmer fra

Lenn - så koselig å høre at det går så bra med deg, det fortjener du

virkelig.Godt at den verste kvalmen har gitt seg! Husk å oppdatere oss ved den store begivenheten. Vet du hvilket kjønn du venter, etter som jeg husker har du en liten gutt fra før? Jeg ble litt mettet av å holde på her inne jeg også, føler meg mere hjemme på FUB, eller nå heter det jo Ønskebarn! Der har jeg egen dagbok også, så jeg tror nok ikke jeg kommer til å opprette noen profil her! Uansett skal jeg love deg å komme innom med resultatet av dette forsøket, enten det blir negativt eller positivt. Har en "good feeling" så langt, men en kan jo aldri vite. Har blitt lurt trill rundt før!

Snøfilla- Hei på deg! Jeg holder på hos Vibeke jeg vet du. Håper det hjelper, dessuten er hun så god å ha som samtalepartner i disse periodene! Blir spennende med deg til høsten om de finner ut noe om

eggene dine i Finland!

girl 72 - Eggdonasjon er desverre ikke lovlig i Norge, så du må dra utenlands for å få utført dette. Mange norske jenter drar til Finland eller Spania, men du har også andre land å velge mellom. Noen steder kan det være ganske lang ventetid opptil 1 år, mens andre steder kan de greie å skaffe deg donor i løpet av 2-3 måneder. Det koster som regel

ett sted mellom 5000 - 6000 euro, også kommer jo medesiner, reise og opphold i tilegg. Donor går igjennom vanlig ivf behandling bortsett fra

at hun ikke får satt egg tilbake, de blir satt tilbake hos mottaker som har gjennomgått hormonbehandling for å være klar for å ta imot egg. Eggene blir selvsagt befruktet med spermer fra mottakers partner. Det er så mye som kan fortelles om dette og jeg vet jo ikke hva du vet fra før, men hvis du går inn på www.onskebarn.no og på forumet der finner du mye info om eggdonasjon. Vi er ganske mange der inne som holder på med dette, - sjekk forsøksklubben "voksne verpehøners vagle".

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...