Gå til innhold

Så bar det avgårde til legen igjen..


Gjest

Anbefalte innlegg

Blødde litt fredag og lørdag - ingenting søndag, men litt i går og noe i dag. Kjedelige greier. Så bestemte meg for å undersøke med legen bare for sikkerhets skyld - og for å få en sykemelding, siden jeg har hørt at man skal ta det med ro dersom man har blødninger. Er bare to uker siden sist jeg var på ul pga blødninger, og da så alt fint ut, men dermed forstår vi ikke hvorfor jeg fortsatt blør. Etter å ha vært hos legen i to timer nå, har jeg fått sykemelding i to uker samt time for ul kl fem i dag. Gruer meg litt - er så redd for at de skal si at det er noe galt. Synes også jeg har mistet en del symptomer den siste tiden. Grump. Håper dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får tenke positivt og at det gikk bra sist du blødde.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får prøve på det. Jeg er ihvertfall roligere enn sambo - stakkars, han er så bekymret. Har ikke hatt masse magesmerter - litt mensmurringer, men det har jo de fleste. Skal gråte litt hvis jeg ser liv på ul i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse alt av fingre og tær og armer her jeg sitter.

Det går nok bra skal du se.

Hvor langt er du på vei forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+5.. Skal komme med oppdatering etter ul...ah.. leeenge til klokken er fem! Nå sitter jeg å prøver å manne meg opp for å ringe jobben og si jeg er sykemeldt i to uker. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet åssen det er. Fikk sykemelding for tre uker fra igår. Så var innom jobben for å levere, og sjefen skjønte med engang hva det var. Skjønte på henne at hun ble litt oppgitt, men det gikk over når jeg skulle gå. Da var hun i godt humør igjen og ønsket meg god bedring.

 

Så det er nok ikke farlig skal du se. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja.. er jo bare en uke siden jeg var sykemeldt sist. Off. Dessuten sliter jeg mye med bihulebetennelse, og i år har jeg slått alt av sykemeldingsrekorder. Off...er utrolig ekkelt. Nå er jeg ihvertfall glad jeg har fortalt det til sjefen min, så hun vet hva det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off...PUH! Nå har jeg hvertfall sagt det til sjefen min - og hun er så søt! Hun ba meg bare slappe av og ta det med ro - og for all del, om å ringe henne etter ul, for hun måtte få vite at dette gikk bra. Ikke tenk på det, sa hun - dette ordner vi! Phu... Nå er ihvertfall den byrden borte :) Bare ul igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra at sjefen din var så grei!

Skumle saker du går gjennom nå! Håper alt ser bra ut! Forstår godt hjerte-i-halsen-følelsen...

Jeg skal til ul i morgen, da er jeg 9+0. Har ikke blødd noe, men det er skummelt likevel, siden jeg mistet sist.

 

Du oppdaterer oss vel, håper jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Pelin. Jeg forstår at du blir litt engstelig, men som noen sa ovenfor så gikk det jo bra sist! Jeg skal krysse fingrene for deg med tanke på UL. Og for deg også Erisa- i morgen! Det går sikkert bra, skal dere se.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal komme med oppdatering ja. Nå hiver jeg meg straks avgårde.. Fikk rekvisisjon til taxi og greier..føler meg en anelse funksjonshemmet når jeg kommer med den jah :) Takk for kryssing av fingre og tær - håpehåpe at nurket er våken og glad inni magen min!

 

(forresten ringte sjefen meg opp igjen, for å pønske ut hva vi skulle si til de andre på jobben at feilte meg.. hehh.. Vi ble enige om streptokokker - funker vel den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at sjefen er på ditt lag nå! Streptokokker er jo genialt, for da håper alle at du holder deg unna jobben så lenge som mulig! Hvis noen spør kan du jo si at det bare er i halsen, da, og ikke av den fryktede kjøttetende varianten. He he.

Masse lykke til, Pelin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, Pelin - skal sende deg med allverdens tanker når klokka blir 5. Spent på å høre fra deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig Pelin skal bli :D Har vært der nå og alt var i skjønneste orden! De kan ikke gi meg noen grunn for at jeg blør, så jeg fikk samme beskjed der oppe; ta det helt med ro! Nurket rørte på seg mens jeg var der - jippi - og hadde blitt hele 2,2 cm siden sist (sist var det rett under én cm - og det er i underkant av to uker siden). Så nå smiler jeg fra øre til øre - er kjempelettet. Får bare følge legens råd om å ta det helt med ro. Legen mente jeg ikke trengte å bli urolig selv om det skulle komme mer blod - så lenge det fortsatte å være uten smerter og i små mengder. nå er vi happy happy happy! Reken var blitt tjukkere enn forrige gang. Artig :) takker for lykkeønskninger - var gode å ta med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg utrolig glad Pelin! Jeg er så hormonell for tida at jeg begynte å sippe litt av glede. He he. Jeg måtte le litt midt i tårene når jeg leste at "Reken var blitt tjukkere enn forrige gang".. Jeg skal selv inn til UL på mandag, og håper alt er i orden denne gangen.

Så fantastisk bra! Nå kan du ta det helt rolig fremover, og det unner jeg deg veldig!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en lettelse altså - har lissom gått og kjent litt på i det siste og innbildt meg at jeg ikke har kjent meg gravid lenger. Men man kan jo bli litt sjuk i hodet alle og en hver når man tanker på hva man går og bærer på. Så søtt at du sippet litt! Jeg skal fortelle deg det at jeg nettopp har grått - ikke bare litt- men i bøtter og spann...IKKE fordi alt var bra med spiren, selv om jeg sippet litt da også, men fordi jeg leste på nyhetene at Ingolf Haakon Teigene er død (han nrk-mannen). Ja, det er selvsagt veldig trist - er alltid trist når mennesker som er alt for unge til å dø, dør - men jeg har aldri hatt et så nært forhold til han at jeg har noen grunn til å sippe i de mengdene jeg nettop har gjort altså! Snakk om hormoner :P Håper alt går bra på din ul på mandag - hvor langt er du på vei? Det går heelt sikkert kjempebra!

 

Og ang. at reken var blitt tjukkere - den var altså blitt til en rundt liten klump - minnet litt om et sånt rundstykke-horn. Kjempesøt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow- har ikke fått med meg at han har dødd! Det var trist. Han var så koselig.

Jeg er 8+1 i dag, og vi er ekstra ivrige etter å se at alt er i orden siden det ikke gikk så bra sist. Jeg får være veldig forsiktig her så jeg ikke skremmer noen, men da vi kom hjem fra legen etter forrige gang så skrudde vi på nyhetene (jeg bor i USA), og akkurat da tikket nyhetene om Anna Nicole Smiths død inn. Da gråt jeg kjempemye, for jeg syntes alltid så synd på den patetiske dama som bare ville bli elsket, men istedetfor ble utnyttet av alle rundt seg. Jeg gråt for sønnen hennes som døde, og den lille jenta hennes som nå ble uten moren sin. Mannen min trodde jeg gråt pga. beskjeden fra legen, men det ble ble faktisk helt greit, for Anna Nicoles død ga meg et helt annet perspektiv på det. Mannen min og jeg har jo hverandre, og er friske og fine. Jeg tror man får et litt annet perspektiv på alt dette når noen dør og man selv bærer på et lite liv i magen.

Reka lignet et rundtykke-horn? Høres deilig ut! He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det - er alltid noe forferdelig galt i at mennesker som egentlig skulle hatt mange mange år igjen å leve, dør. Og i disse hormonelle tider går det selvfølgelig litt mer inn over en enn vanlig. Men nå skal vi være glade frøkner - vi har bittesmå liv i magene våre, som skal bli til gulpende, rapende og bajsende små krabater. Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pelin!

nå har jeg lest hele tråden din,jeg må bare si at jeg vet hva du går gjennom!

 

Vet ikke om du husker meg men jeg begynte å blø like før 8 uker og blør enda! er i dag 12+5! jeg fikk vite at jeg hadde blodansamling i livmoren,var på UL på fredag da jeg var 12+1 og ble kjempelettet da jeg så at den lille hadde det bra,klarte ikke å slappe av tiltross for 2 tidligere UL. På torsdag skal jeg på riksn på ny UL,den får jeg pga at jeg har epilepsi. Så etter den skal jeg slappe helt av.

 

Det jeg ville frem til er at tiltross for blødninger som er veldig skremmende så trenger det ikke å gå galt for det. Jeg håper jeg er ferdig med å blø snart,begynner å bli lei etter 5 uker! Jeg ble også sykmeldt,men i forrige uke og ut mnd gikk jeg over til aktiv sykmelding,jobber 10-14,tar det veldig rolig på jobb.

 

Mitt råd til deg er å slappe av og prøv å tenke positivt,vet det ikke er lett. Leste ett innlegg på kompliserte sv.skap ei som blødde fra 6 uker til 21 uker. Så tiltross for langvarig blødning kan det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig innlegg. Godt at det står bra til med den lille i magen din! Det er ikke noe hyggelig å blø nei, selv om man har hørt at det ikke trenger å bety at det er noe ille på ferde, så har man vanskelig for å bli fullstendig overbevist akkurat når det gjelder seg selv. Men nå skal jeg puste ut og bruke de nærmeste ukene til å ta vare på meg selv og den lille rundstykketassen. Skal ta noen dager hjemme hos mamma og pappa så da tenker jeg at jeg får den beste pleie (sambo har så lange dager på jobb - er sååå kjedelig å ligge hjemme alene!) Lykke til videre i svangerskapet!

 

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...