Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..jeg lurte på om man bare kan levere sædprøve til legen uten time??? sambo var nede der i dag med sædprøve, men så sa de at han måtte ha legetime først..mulig han ble sendt på sykehuss..er det vanlig bare for å sjekke sæden???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm... det veit jeg faktisk ikke.. Han må vel ha en time kanskje for å prate om situasjonen?? og hva han skal sjekke osv..

Skrevet

okei..vi får høre hva legen sier da..men han fikk ikke time før om to uker da..litt kjipt..

Skrevet

Vi fikk henvisning fra min lege og beskjed om å ringe sykehuset for å avtale innlevering av prøve. Tror ikke de kan ta imot sædprøver på vanlige legekontor, for de må visst analyseres innen en time etter at de er tatt. Og så må det være 3-7 dager siden siste utløsning når prøven blir tatt. Så da er trikset å sørge for å få time mens TR er på besøk. Artige greier skal jeg si deg;o) Lykke til!

Skrevet

Var forresten ikke så mye snakking, bare kjappe spm i luken angående når siste utløsning var, hvor mange minutter det var siden prøven var tatt, hvor mye som havnet oppi og hvor mye utenfor osv. Tok 5 min.

Skrevet

javel..han har fått time til legen, så legen henviser vel videre sikkert sa han må holde seg så lenge før den testen ja..vi får huske på det før den legetijmen da..hehe...

Skrevet

Om man skal ta en sæd prøve for og se om man er produktiv eller om sæd kvaliteten er god, må man ha henvisning fra legen. På sykehuset må man ta en kjapp en på ett eget rom med en kopp som de må analysere med en gang.

Om det ikke er nok sæd, så må mange ta en ny test.

Håper dette hjalp deg!

Skrevet

ååå..må det være mye sæd altså..sa da må han spare flere dager da..får å få ut mye.. hvor mye er det snakk om da..halve koppen eller så det dekker bunnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...