Gå til innhold

Få barnet til å lære ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 18 mnd... Han kan ikke prate så mye og er heller ikke villig til å lære noe uten om det han synes selv er int.

Jeg prøver pekebok, og peker på hesten og lager hesten sin lyd.. han starter bare å hyle.. han vil ikke.

jeg prøver å peke på kroppen, nese, munn, øre og mage... kommer ikke på tale

Så enten gjøre jeg noe så absolutt galt eller han ikke skjønner noe..

Jeg leser om barn i hans alder skal kunne skjønne hvor hesten er på bildet og om man sier øre, munn eller nese så peker dem på den..

Jeg er ganske lei av at han skal hylskrike hver gang vi åpner en bok

noen som har noen gode råd og meninger?

Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær så opptatt av hva det står i de berømte bøkene om hva han skal klare i forhold til alderen. Lek med han på hans premisser og han kommer til å lære. Vil han ikke lese bok så vil han ikke. Kanskje han syns det er morsommere å synge? Alt behøver ikke være så pedagogisk bestandig:-)

Det er så stor spennvidde på hvor mange ord det er vanlig å klare når de små er 18 mnd. Noen sier kun et par ord, andre maaaange. Alt er like normalt. Plutselig kommer han til å prate i vei, og da vet han nok også hva som er nese, munn osv også:-)

Skrevet

jeg er ikke så opptatt av hva det står som pedagogikken sier!

Jeg bare mener det ikke er normalt at han skal bli så sint og frustrert. og jeg aner ikkehva jeg skal gjøre med det.

Han bruker jo mere tid på å være sint, enn å snakke og pekke på ting.

Det han er flink til er å hente oss og få oss til å forså hva han vil ha. han kommer og tar oss i hånda og leier oss av sted.. så det er ikke så mye om at han ikke forstår..

Han forstår meget mye og gjør seg forstått på sin egen måte.

Men ikk enoe språk, bare peking og eheheh.

Jeg synes han er ganske så flink, og jeg forventer ikke noe der. men den hylinga. er helt grusom.. det sprenger i hjertet

og jeg tror ikke han har noe godt av det, til tider synes jeg han går altfor langt.. gaper etter luft, nesten som et anfall... og det for ingen grunn.

Det er ikke lett å lære han noe da, og prøve å vise han noe!!!

Skrevet

Så lenge han ikke snakker veldig mye enda er det helt normalt at han blir sint og frustrert. Han får jo ikke fortalt deg hva han egentlig vil. Skriker han voldsomt er det garantert for en grunn. Reaksjonen kan virke overdreven og voldsom for oss voksne, men det er nå engang sånn han uttrykker seg. Skjønner godt at du syns det er leit at han blir så fryktelig sint, men jeg syns ikke det høres det minste unormalt ut:-) Like frustrerende for begge parter innimellom. Har selv en gutt på 20 mnd som blir fryktelig sint.

Skrevet

Nå venter jeg bare på at han skal fortelle meg hvofor han skriker sånn...

ja det er virkelig vondt å høre på. og jeg skjønner at det erfordi han ikke kan forteller meg hvorfor.

Så jeg må nok bare vente.

det står jo ikke noe som helts sted i verden hvordan ditt barn utvikler seg.. synes bare det er utrolig vanskelig å komme ditt av seg selv akkurat nå.

Gruer meg til vi får en liten en i hus også... om han skal fortsette sånn en stund til.. det skal bli spennede

Skrevet

Ja det tror jeg nok! om han ikke får lov til ting. legger han seg også ned og sparker med bein og armer.

Så jeg hr en liten gutt som testet mammaen sin litt. for han gjør dette bare med meg.

Biter meg gjør han også, da han ikke får oppmerksomhet! han haar ikk sliket på pappaen sin en gang..

Han er en sikkelig ramp.. hehe

Skrevet

Hørest ut som trass da ja :)

Hold ut så går det snart over! Det er da helt naturlig og alle barn vil teste grenser og det er sikkert naturlig for han å gjøre det mot deg som (kanskje) har mest med han å gjøre.

Skrevet

Jepp, det er bare meg han har med å gjøre! Samboer jobber for det meste og de te rjeg som er hjemme med han. hver dag og ar meg av han.

Samboer bare leker å koser med han, det er ikke ofte han må ta noe innenfor skrik og hyl..

Ja det er jo bare å holde ut....

sambo skal ta seg perm i 6 mnd, for å være sammen med barna.. det skal bli nytt for han det. kanskje han forstår hva jeg mener hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...