Gå til innhold

Nå tilter det litt for meg....

Anbefalte innlegg

Har ikke vært så lei meg siden aborten i fjor. Hrm, det er faktisk akkurat et år siden. Jeg fikk mensen akkurat på samme dag som jeg var til utskrapning i fjor.

De siste to dagen har jeg faktisk grått flere ganger. Det er ikke helt likt meg. I dag morges bråvåknet jeg av en intens følelse at alt håp er ute.

Fikk en intens følelelse av at jeg ikke kommer til å bli gravid. Dette er heller ikke helt likt meg. Har hele tiden vært sikker på at det til slutt blir min tur. Nå vet jeg jammen ikke.

Egentlig føles det meste gangske meningsløst nå. Jeg føler meg skikkelig mislykket. Har bare lyst å reise fra alt, aller mest fra meg selv.

Beklager denne sutrete mailen, jeg måtte bare få det ut.

Blæææææææææææh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9560787-n%C3%A5-tilter-det-litt-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Storkfrøken69! Du virker på meg som en utrolig viljesterk og optimistisk dame, som har stått på hardt veldig lenge nå, og blitt utsatt for store psykiske prøvelser dette siste året. Klart vi ser alle bunnen av og til og mister målet ut av synet, men du vet i alle fall at du kan bli gravid. Det er jo en bitteliten trøst...

Kanskje målet om å bli gravid innen ett år etter SAen var litt vel optimisitisk? Sånne ting som dette tar tid og jeg skjønner at du er utålmodig. Men nå kan det sikkert være fint for deg å ta en liten sommerferie fra "prosjekt baby" og se om ikke optimismen vender tilbake utpå sommeren. Lev livet, flørt og kos deg og se om kroppen ikke slapper av slik at du blir gravid på et smuck neste forsøk! :-)

Stooooooooooooooor trøsteklem fra meg

Kjenner meg veldig godt igjen. Her tiltes det støtt og stadig, følelsesregisteret får virkelig kjørt seg. Til tider både sint og gråtende lei meg. Skulle bare mangle tenker jeg, med det presset vi har på oss selv og alt rundt i tillegg. Flere av oss bærer jo også på tidligere erfaringer med sorg i bildet, tror denne prosessen setter litt fart i vonde tanker omkring mye.

For meg gir det meg et lite løft og nytt håp når jeg leser her inne. For det er utrolig hvor alene, og mislykket jeg innimellom kan føle meg i normale sosiale sammenheng. Tankene, fokuset, ALT dreier seg om å få barn. Må bare ha det :) Og ingen utenfor har forutsetning til å forstå eller trøste på 'vår' måte. Skal ikke kimse av at vi kan bli litt utbrent og deprimerte til tider.

Vi ER sterke og trenger å synes synd på oss selv iblant også. Det fortjener vi retten og sletten :)

Kjære deg!

Det er så ubarmhjertig en prosess når det ikke lykkes, hvordan finne energi og nytt håp? Jeg vet ikke, men kanskje i de historier om folk som lykkes hvor alt så som mørkest ut.

Egget som skal bli din baby finnes der! Det gjør det! Men det lar vente på seg. Håper du kan klare å få en sommer uten stress, bestemme deg for et par måneders fri fra prøving, samle litt energi og finne igjen gleden over livet som det er nå, uten barn. Så kommer høsten med en ny start for deg.

Jeg gir deg en skulder å gråte på, så lenge du måtte ønske det, og en hånd og holde i på veien videre, som kan dra deg litt når det trengs (vanskelig å gjøre det fysisk, men i tankene :o)

Sukk, dere er så flinke til å si akkurat det jeg trenger å høre :o)

Tusen, tusen takk for varme og gode ord!

Jeg har i løpet av dagen bestem meg for at jeg å ha litt endring i livet. I morgen kommer det derfor megler til meg for å gi meg en prisantydning på leiligheten. Tror rett og slett jeg vil flytte, jeg.

Skal vi spleise på en leilighet i Kjøben kanskje? Så slipper vi å reise så langt når vi skal til Lindenberg :-D

Fra spøk til revolver, jeg kjenner meg igjen i det du sier. Det føles til tider mer håpløst enn håpefullt, og det er ikke få ganger jeg har tenkt for meg selv at det er bortkasta å prøve - for jeg skal tydligvis ikke bli gravid uansett. Men dette må de jo ha tenkt mange av de som har slitt før oss også, og plutselig en dag får de det berømmelige krysset og magen eser ut som en ballong. Du har fine egg i fryser'n til Lindenberg, og du skal se et (eller tilogmed flere!) av dem skrur seg fast akkurat der de skal og blir til den babyen det står at du har fått nederst på oversikten vår. Kanskje det er et tegn ;-)

Annonse

Takk igjen, det er deilig å få lov til å være motløs, og det hjelper å høre at mange av dere er/har vært det og. Da er det vel bare veldig naturlig.

Ja, leilighet i Køben hadde vært noe :oD Fikk faktisk lyst itl å flytte dit sist jeg var der. Tok en kanaltur som var helt fantastisk. Noen av "gatene" vi gled gjennom var utrolig idylliske. Jeg kunne absolutt tenke meg å bo der. Også kan jeg gifte meg med Dr Lindenberg og få fri tilgang på IVF-fosøk. Hahahahahahaha, han er jo så glad i norske kvinner. Bare synd han likte søsteren min bedre enn meg :o)

Klart du må få lov til å være litt motløs, ikke noe rart i det hele tatt etter alt du har vært gjennom den siste tiden. Det er bare bra at du får det ut, hvis ikke ville det ikke gjort deg godt.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg håper at du ikke gir opp, og at det snart skal bli din tur! Det er urettferdig at det skal være så vrient for noen og så lett for andre altså. Men se på Melena f.eks som måtte prøve 12 ganger. Og nå skal hun antagelig settes igang på mandag...

Håper alt det gode været for tiden gjør godt for kropp og sjel så du får et solmodent lite egg til neste forsøk!

Ønsker på ingen måte å være kynisk eller ufølsom, men desverre er det slik at noen av oss aldrig får barn. Kanskje er det en ide å vri hodet i den positive retningen, og heller hjelpe et barn som allerede er født inn i en trist tilværelse - du er sikkert en mye bedre mor enn mange andre som burde latt være å få barn.

Ikke bry deg om dette. Hvis anonym her over virkelig ikke hadde ønsket å være "kynisk eller ufølsom" så kunne han/hun latt være å skrive det innlegget over.

Lesbiske får ikke adoptere og enslige har fem års ventetid. Det er så lett å bare plukke en løsning.

Og så er det faktisk ikke en løsning som er riktig for alle.

Jeg syns det er viktig å følge sin egen drøm, - ikke andres.

Det er viktig å vite at du gjør det som er mulig for deg når det gjelder å følge din drøm, innenfor de rammer du har satt deg.

Lov å gå i kjellern av og til, og så er det opp igjen!

Stå på!

Hilsen

Hvordan går det med deg nå Storkfrøken? Håper humøret er på vei oppover og at du er klar for neste tur igjen snart. Selvfølgelig kommer du til å bli gravid, det er jeg helt sikker på.

PS Når det gjelder å gifte seg med dr. Lindenberg så er jo datteren veldig søt så det haddde kanskje ikke vært så dumt ;o)

Annonse

Åj, traff du datteren hans?

Han er sønn og som er sammen med en jente fra Skien :o)

Nå er jeg så spent på hvordan det går med deg. Kjenner du noe?????

Her i gården er humøret absolutt bedre. Har ikke tenkt på Danmark eller noe på en ukes tid. Har heller engasjert meg i salg og kjøp av leilighet. Dessverre glapp den jeg hadde lyst på i dag pga foprkjøpsrett. Men, noe må jeg da få snart. Barn, leilighet, ny jobb - drømmemannen på den hvite heste eller kanskje en milliongevinst i lotto (selv om jeg ikke spiller :o) Noe må da være ment for meg snart!

Datteren hans er 19 år og jobber på klinikken.

Det går bra med meg men kjenner vel egentlig ingenting ennå. Har slitt litt med at det var vondt å gå på do men det har heldigvis bedret seg. Når kan jeg teste? Skal ta blodtest 29. men kan jo ikke vente så lenge da.

Så synd at leiligheten glapp men det dukker vel opp en ny du har lyst på.

På lørdag er det 20 millioner i lottogevinst og de skal jeg vinne.

Aha, kanskje jeg skal spille for en gangs skyld jeg og :o)

Jeg hadde heller ingen smerter da jeg skulle på do. Har du ringt og spurt om dette, eller hørt med noen andre her inne? Jeg mener ikke å gjøre deg bekymret altså, blir bare litt nysgjerrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...