Gå til innhold

Når ble dere sykemeldt?

lykke79

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker her på 100% frem til fødselen. Har hørt at mange blir sykemeldt fra uke 20 selv om formen er bra. Jeg er bare 13 uker på vei, men er 20% sykemeldt. Mest pga kvalmen, men den har gitt seg litt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble helt sykemeldt fra ca uke 22, men det var hovedsakelig fordi jeg var så sliten og masse syk (sønn i barnehage), så legen mente jeg måtte hvile meg skikkelig ut, hvis jeg skulle kunne holde meg frisk. Jeg jobbet da uansett bare 40%.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt fra uke 20.

Skrevet

Jeg ble 50% sykemeldt fra uke 28 og ble 100% sykemeldt fra i går, uke 33 1/2. Vært plaga med bekkenløsning, men har en jobb som er ganske "rolig" fysisk iallefall. Nå kjenner jeg at det er ganske tungt, så det skal bli deilig å det rolig framover. Legen sa jeg bare måtte kjenne etter selv hvor lenge jeg orket å jobbe.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i dag, er 23+5. Fikk streng beskjed om å holde meg i ro. Ikke gjøre noe husarbeid! Bi lange kjedelige dager. Noen flere som har fått sånn beskjed? Fikk målt livmorhalsen i dag og, den var mellom 3,5 og 4.. Er det normalt?

Skrevet

Legen målte min livmorhals til 3, og sa at det var kjempebra :-)

Skrevet

Jeg ble 100% sykemeldt fra uke 18 pga kynnere og bekkenløsning.

Før det jobbet jeg 50%

Skrevet

Fikk vite at vi ventet tvillinger på ordinær ul (uke 18). Ble da sykmeldt 80 % med en gang (mest fordi jeg ønsket å ikke sykmelde meg fullt ut). Etter ytterligere 2 uker ble jeg sykmeldt 100 %.

Ingen plager i svangerskapet. (kun litt vondt i bekkenet, så jeg gikk til fysio og bekkentimer ukentlig)

Vil anbefale å bli sykmeldt 100 %, fordi kroppen rett og slett trenger å ta det med ro.

Mitt svangerskap var helt fantastisk, mye pga at jeg fikk tid til å lade batteriene og nyte tilværelsen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...