Gå til innhold

100% student tilo høsten, blir ferdig til jul, termin i januar, støtte???

mimmitiltre

Anbefalte innlegg

hei jenter (og gutter) ,

noen som vet hva jeg har rett til når jeg er 100% student helt frem til 2 uker før termin og oppgaven da helst skulle være ferdig og innlevert? Er det lurt å dra ut tida hvis jeg ikke får støtte ellers?trenger gode råd fra dere herinne som har greie på disse reglene!

god sommer!

mvh

Fortsetter under...

hei, er i akkurat same situasjon selv å lurer litt, men det jeg har fått hørt er at det er lurt å melde seg opp i fag etter jul selv om man ikke planlegger å ta dem, ingen krav til at du må ta opp eksamen senere. er i allefall det jeg har tenkt å gjøre. ferdig master til jul, melder meg opp i litt økonomi eller noe etter jul. har termin i midten av feb.

hei,

takk for svar. det er så forvirrende å være student, ingen av mine medstudenter som planlegger barn liksom, så føler meg litt på villspor..

men det høres lurt ut å melde seg opp til et aller annet fag. vet bare ikke om den støtten man da får er stipend eller noe som skal betales tilbake senere, men har hørt rykter om at det er stipend..

Slik jeg skjønner trenger du bare å søke være tatt opp på nytt studie for å få penger fra lånekassen...altså meldt deg opp på et års studium og ta perm. fra dette!

100% STIPEND om du har et års studie(altså 60 poeng slik jeg skjønner det)

Hei, du trenger ikke melde deg opp for å få støtte av lånekasses. Du mottar støtte i permisjonstiden fra lånekassen hvis du hadde krav på støtte det siste halve året før termin. Dvs at har du krav på støtte fra lånekassen i sitt siste semester skal du også oppfylle kravene for støtte i permisjonen

• 2 uker senere...

Annonse

MC81: Det er rett det du sier, men problemet som blir tatt opp her gjelder når en er ferdig med hovedoppgaven, og det er da en egentlig mister retten på penger fra lånekassen til tross for skolegang de siste 6 månedene...så ja, bare å melde seg opp i nye fag... men vet noen hva som gjelder i forhold til jobb?

Jeg var egentlig ferdig på bachelorgraden nå til sommeren, men jeg har en konte igjen i økonomisk fag og selve oppgaven igjen å skrive..jeg har fått utvidet skoleplass ved uis og bor i kristiansand hvor jeg begynte å jobbe fulltid rett før eksamentid..jeg vil tjene langt over grensen for retten til stipend evnt. lån, men lurer på om jeg allikevel har litt penger her å hente siden jeg popper i desember? Vil stipendet forbli stipend som fødselspenger eller blir lønn prøvd opp mot dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...