Gå til innhold

Nakken og hodet...hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi har vært på kurs før fødselen og på den første kontrollen ..så har vi jo fått høre at barnet ikke må få noen favoritt side å vri hodet mot..for da kan hun bli skjev. Nå har jeg oppdaget at datteren min bare vrir hodet den ene veien hvis hun får bestemme selv. Hvordan får jeg henne til å vri det den andre veien iblant?? Vil ikke tvinge henne heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn med favorittside. Er hun gammel nok til å følge med leker og lyder kan du lokke henne over på den andre siden. på hs fikk jeg også råd om å legge noe under skulderen på motsatt side når barnet mitt sover slik at det er enklest å vri hodet motsatt vei... dessuten sa hun det ikke skadet å snu hodet mens barnet sover, sånn at barnet ligger litt på begge sider om natta....

Skrevet

Ta kontakt med helsestasjonen. De kan henvise deg til fysio. Vi ble henvist til fysio da Jenny hadde en favorittside. Vi fikk noen enkle øvelser å gjøre og noene uker senere var vi hos fysio igjen, og da var hun helt fin:)

Skrevet

Det skader ikke å "tvinge" henne til å snu hodet. Hender rett som det er at jeg snur hodet på lillegutt hvis jeg synes han har ligget vel lenge på ene siden. Det gjør ikke vondt for dem, og det er bedre å gjøre slike tiltak med en gang enn å vente til det må behandles av fysioterapeut. Det skal visstnok være FRYKTELIG vondt for de små.

Skrevet

Prøv å tvinge hodet hennes den andre veien av og til ved hjelp av positiv stimuli. Snakk til henne fra siden, legg leken hennes på den siden osv. Vi hang opp et fargerikt bilde (tegning fra storesøster, hehe) på veggen ved stellebordet. Da snudde hun seg dit for å se på den, selv om det ikke var favorittsida hennes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...