Gå til innhold

uker + dager???


barnII 15.02.08

Anbefalte innlegg

hei!! hvordan vet dere at dere feks er 6+3???? hvor finner dere det ut?? Jeg vil også vite hva jeg er men skjønner ikke helt hvordan hvor jeg finner ut av det og hvordan jeg regner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg skal prøve å forklare deg litt. Første dag i siste mens er alltid dag 0, andre mensdag er 0+1...osv. For å gjøre det litt komplisert gjelder dette kun de som har 28 dagers syklus... Dagen du forventer mens (IKM) er bestandig uke 4+0, dvs at det er 4 uker siden første dag i siste mens. Man teller 4+0, 4+1, 4+2, 4+3, 4+4, 4+5, 4+6, 5+0, 5+1 osv. Hvis man er 6+3, betyr det altså at det er 6 uker og 3 dager siden første dag i siste mens. 6+0 sier at man er 6 fullgåtte uker, fra 6+1 er man inne i sin 7. graviditetsuke... Det finnes mange terminkalkulatorer hvor man kan plotte inn 1. dag i siste mens, og sykluslengde for å finne riktig termin og hvor langt man er på vei.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gå inn på terminbergning på hovedsidn av BIM og skriv inn første dag av siste mns så får du opp hvor langt du er på vei :) antall uker og dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...