Cala75 Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Er hjemme fra jobb i dag med vond hals. Kjente at jeg hadde litt vondt på høyre siden av halsen i går. Dro på trening på ettermiddagen, men kjente fort at jeg ikke var helt i form. Ble litt verre på kvelden. Og i løped av natta nå så har mandlene på begge sidene hovna opp og det er kjempevondt å svelge. Er slapp og litt vondt i hodet også. Ingen feber. Tenkte jeg skulle ringe ned på legekontoret når de åpner kl 9. Vi hadde besøk av et vennepar av oss med to unger på lørdag. I går fikk jeg vite at hele familien nå ligger hjemme med 40 i feber og streptokokker. Kan jeg ha fått det samme? Huff, nå vet jeg ikke om jeg er gravid enda. Har IKM 14. juni. Har ikke tatt noen test. Tenker på hvis jeg skulle få en antibiotikakur. Hvordan er det i forhold til å kanskje være gravid?
tre+en=4?? Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Heisan! Vet ikke hvordan det er med antibiotika helt i starten av svangerskapet.... Vet at det gár helt greit nár man er 3.4 mnder pá vei. god bedring :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Om du har veldig sår hals og vondt for å svelge hørest det veldig ut som streptokokker, de fleste legekontor har hurtigtester for det! Si til legen at du er gravid, så får du antibiotika som du kan ta selv om du er gravid! God bedring!
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Kanskje du er gravid??!! Jeg har hørt at immunforsvaret blir ganske svekket år man er gravid.. hihi. skal ikke sette griller i hodet på deg, så du får for høye forhåpninger! Jeg har streptokokker rett som det er, og det pleier å gå over av seg selv.. Hvis du er usikker på å ta antibiotika så kan du jo prøve og heale det selv God bedring!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har faktisk selv vondt i halsen, hoster og har feber om dagen... (men testet neg på strep-test) Var ute en tur for å hente noe i sted, og kom i prat med en gammel mann her. Han gav meg denne oppskriften: -Kok opp en kopp med melk -2-3 skjeer honning -3-4 dråper kampfer (de har på apoteket) -2 ts konjak Denne skal drikkes så varm som mulig Så nå skal jeg først lage meg noe mat, så skal jeg prøve denne vidunderdrikken og se om det hjelper:)
Cala75 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2007 Var hos legen og tok sånn hurtigtest. Og ja, det er streptokokker. Fikk resept på antibiotika. Jeg sa at vi prøver å bli gravid og legen sa at denne antibiotikaen er OK også dersom man er gravid. Men tok nettopp en test. Negativ igjen...:-( IKM er på torsdag. Så da ser det ut til at vi går pp 3 i møte.....Søren, vet det ikke har gått lang tid, men skuffelsen er der uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå