Gå til innhold

Omprioritering av duotesting

Anbefalte innlegg

Et av landets største sykehus har mottatt min søknad om duotest for to-tre uker siden. Men de har fortsatt ikke behandlet søknaden, pga spesielle prioriteringer av rekkefølge! Samtidig som min søknad ble sendt inn fra fastlegen i samme by, svarte sykehus-avdelingen at dette skulle være tidsnok til å få time til testing i uke ti. Testen må tas før svangerskapet er i uke 13+6, men beste testtidspunkt skal imidlertid være uke 10 (fakta fra andre institusjoner, bl.a. danske SSI). Er allerede nådd uke ti, men fortsatt ligger min søknad på vent, ubehandlet, samme svar som ved mine tidligere purringer. Forklaringen idag var at de behandlet innkomne søknader utifra siste menstruasjonsdato og beregnet termin, ikke etter innkomstdato (eller utifra andre kriterier, for den sakens skyld). Samtidig ble min menstruasjonsdato feilberegnet, med ytterligere en dags forsinkelse, utifra oppgitt foreløpig termindato. Hvorfor ikke heller spørre meg direkte om menstruasjonsdatoen, kan man jo antyde... Og er det standardøvelse at de foretar slike feilberegninger? Hvem tar faglig ansvar for slike omprioriteringer av innkomne søknader? Når det først skal omprioriteres på søknadsbehandlingen, burde vel så viktige kriterier være hensynet til beste testtidspunkt (fremfor absolutt siste mulige dato) og morens alder, fordi alderen er viktig kriterium for avvik.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9559263-omprioritering-av-duotesting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...