Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 jeg er alenemor og har kun os som eneste inntekt.. lurte bare på om jeg kan få hjelp fra enten nav eller sos.kontoret til tannlege? jeg har ikke vært hos tannlegen på nærmere 2 år og da jeg var der så sa hu tannlegen at omkostningene på tennene mine var ca 11000kr, det var da for 2 år siden.. og jeg har ikke akkurat råd til det siden jeg er alene og har bare os i inntekt.. hva skal jeg gjøre? vil fikse tennene mine før de råtner bort for å si det på den måten... =(
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 http://www.nav.no/page?id=372 Dette er det nav sier. Hva sos.kont sier, aner jeg ikke! Jeg også må til tannlege, men jeg går jo under kategorien 19-20åringer og jeg får nesten 75% pga det. Skal få fikset alle tennene mine før jeg må betale fullpris! Dessuten.. hehe:) Tanna ved siden av fortanna er bare halv, loddrett. Jeg hadde et uhell da jeg var barn og mistet den da. Så fikk satt på kunstig tann der det var borte. Men for en tid siden klarte jeg seff å falle i dusjen og treffe veggen me munnen åpen. Så fôr halvparten av tanna! hehe Uff, uheldig men.... Må vel få det fikset men er så redd for å gå til tannlegen for da finner han andre hull åsså.... =(
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2007 takk for hjelpen Stine =) huff, jeg tør nesten ikke smile til mennesker, syns det er så sjenerende.. men håper jeg blir noe klokere etter å ha lest det greiene fra nav da åssen går det med deg for tiden da? =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Bare hyggelig Elise! =) Vet ikke om det står noe særlig der, bare raska det frem uten å lese selv! hehe Jeg også, hater bare at det liksom er et sånt mellomrom som ikke er naturlig der.. Menmen.. Tenner er noe dritt, men vi må ha de der å! Det går bare bra! Gleder meg så sykt til å reise neover til Oslo! Reiser den 29.juni. GLEDER MEG! hehe Skulle gjerne reist tidligere, men må få ordna bilen først i og me at jeg skal kjøre neover. Er bare småtteri som å skifte olje, fikset en lekkasje i clutch-sylinderen, fikset det elektriske i tur-telleren, få blinklyset til å funke igjen og få skiftet passasjersetet slik at jeg kan ha Daniel i forsetet! Men mekanikeren jeg bruker er litt opptatt foreløpig så må sette det litt på vent! Daniel har vært innmarri grinete idag da!!!! Våkna me et hyyyyyyyl og har vart nesten hele dagen. Eller, ikke hele dagen da, men det føles ut som det når han har slike dårlige dager! Åssen er det me deg og Ella da?
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2007 jeg har ikke krav på å få hjelp fra nav isåfall, bare hvis jeg hadde hatt noen tannsykdommer osv.. så er det for økonomisk hjelp til tannlegen må jeg nok søke på sos.kontoret.. får ta turen innom der så fort som mulig, for detta funker ikke i lengden =P hehe.. ja, skal bli kult at du endelig kommer til Oslo da =) hehe, da må vi møtes vettu =) var jo endel og fikse på den bilen da, hehe.. men er bedre å få den i tipp topp stand enn å kjøre uten at du vet den er ok lissom.. huff da, håper Daniel er i bedre humør imorra da her går det bra vettu, Ella vokser til og begynner og bli stor jente, det nye som har skjedd da er at hu nesten ler av kysselyder, kommer DE smila fra henne da ihvertfall og noen koselyder, hehe.. er så morro og se på, utrolig hva de små syns er morro =P hehe.. med meg så går det kjempe fint =) møtt en ny gutt nå da =P hehe...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Det var dumt da, du får iallefall spørre på sos.kont! XXXXXX´er fingrene! Hehe, de tingene på bilen tar bare to-tre timer! Setet er bare å løfte opp og feste en vaier, tur-telleren er bare å skifte en ledning, blinklyset må bare tas av på støtfangeren og skiftes noen deler. Clutcsylinderen er verre, der må de demontere noen ting, så den jobben tar sikkert litt over en time. Men, jeg får alt gratis da! Betaler bare for deler! Snakk om 100-300kr, og det er ikke verst! =) Åja, vil veldi gjerne mte deg! Vi kan sikkert møtes der jeg skal bo hos eller noe og grille en dag kanskje?? Hvor bor du i Oslo forresten? Nåå, savner den baby-tida litt! hehe:) Da Daniel var 6mnd bodde jeg hos søs mi, var på ferie der me mamma og pappa. Mamma tok opp Daniel en morgen, og da de gikk ut av rommet vinket jeg til han og ga han et slengkyss. Fra da av begynte han å "kysse". Hver gang vi lagde en trutmunn gjorde han det samma! Morsomt å ha de så små! Jasså! Hvor gammel er han da? hihi
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2007 ja, får håpe de vil hjelpe en liten stakkar som meg =P hehe.. huff, hørtes ut som en vanvittig mye jobbing da, men utrolig bra at du kun betaler for delene da, hehe.. jeg bor på mortensrud, men kan jo møtes i byn eller der det passer best for deg da =) hørtes kjempe kosli ut med grilling så den er jeg med på =) hehe, jeg prøver å ta vare på hvert øyeblik jeg får og koser meg skikkelig med snuppa, hu blir jo ikke yngre =P hehe.. men bare så gøy at hu syns kysselyder er morro.. =P nåmmen, Daniel er jo litt av en sjarmør virker det som, hehe.. kommer nok til å knuse endel ungpike hjerter =P hehe.. hehe, han er 2 år yngre enn meg faktisk, 21 år, men eldre oppi topplokket.. selv om han har litt minussider, men alle har jo det, så ser an tingene
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Hehe, det håper jeg å! 2-3timer med en bil er veldig lite på alle de tingene! hehe Bare grøsser ve tanken på at timeslønn på en bil er fra 500-2000 kr på enkelte verksted! Nei, yngre blir a ikke! Åssen er det for deg og bilder? Jeg har plenty av bilder me Daniel og familien min. Men nesten ingen me meg og han! =( Er liksom jeg som tar alle bildene og glemmer å spørre folk. Glemte å spørre om de kunne ta et 17.mai-bilde av oss også Hehe, han er slem å da, da han var 8mnd eller noe, så beit (!!!!) han to jenter! hehe Han har det me å bite når folk putter fingrene i munnen og da biter han! Pass på fingrene deres! hehe Ingen av de andre på barseltreffet hadde tenner, unntatt Daniel og han hadde 8tenner da, på den tiden! Nå mangler han to jeksler så er hele munnen full...! De to første tennene fikk han nede da han var 4.5mnd gammel.. Du får se det an! Bilr spennende å høre om det blir noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå