Gå til innhold

Dunker hodet når han blir sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 19mnd har i det siste begynnt å dunke hodet ganske hardt i gulv og liknende når han ikke får viljen sin. Det må jo være vondt, og jeg skjønner ikke hvorfor han gjør det. Av og til kan det være i skapdøren eller vinduet, eller det som måtte være nærmest. Naboene må jo tro jeg tar livet av småtten! Er dette vanlig? Noen tips om hva jeg kan gjøre for å venne han av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeelt normalt:-)

Gutten vår var også en hodedunker rundt 16 mnds alder. Av og til så han ut som et fargekart i panna, stakkar. Det som virker er å overse det totalt. De er ute etter en reaksjon, og hvis de ikke får det gir de seg ganske fort igjen. De eneste gangene jeg reagerte var hvis han dunket hodet mot harde kanter o.l. eller hvis han smalt hodet i flisene på badet. Da bar jeg han ut på gulvet der det var "trygt" å dunke hodet. Tok ikke lang tid før han skjønte at det ikke funket:-)

Ellers er det fint å avlede og komme i forkjøpet, men med vår gutt var ikke det alltid mulig. Ikke bestandig lett å vite hva som utløser et anfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...