Gå til innhold

det gjør seg klart..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg òg har ein god del kynnarar - avogtil er eg nervøs for at det skal skje for tidleg (7 veker att), men sist gong gjekk eg over tida, så eg trur på ein måte det er liten sjans for å føda for tidleg ja. Generelt sett trur eg det er mest vanleg at fyrstegongsfødande går over tida, er det nokon som kan svara på det?

Stressar du får du lettare kynnarar. Er du for aktiv om dagen kan reaksjonen koma som kynnarar om kvelden. Eg har til dels hatt kraftige kynnarar i eit par mnd no, så eg er godt vane med det.

Alt ordnar seg, og oftast er det heldigvis at babyen kjem når han/ho er klar for det.

Nå har ikke jeg født før da.. men har jo lest såpass mye her inne at jeg kan bekrefte at dette er normalt ja. Babyen kan feste seg allerede fra uke 35 (hos noen enda tidligere) hos førstegangsfødende, men det betyr ikke at den vil komme ut noe tidligere. Kynnere er heller ikke noe som tilsier at barnet blir født tidligere, så du kan trygt ta det med ro ja =)

Men om babyen din blir født snart, så er den jo ganske ferdig da.. eneste som kaaaaan være, er at den kan få gulsott og litt sugeproblemer i starten. Den lille vil klare seg utmerket, og du med ;-)

ok, takk for fine svar.

Har en treåring fra før, men jeg gikk da 9 dager over termin og ble satt igang. kan ikke huske hvordan det var en mnd før termin med han. om jeg kjente press eller hadde mye kynnere!!

Skal flytte 15 dager før termin (dårlig planlegging) så ingenting er helt klart hjemme, er nervøs for at ungen skal komme for tidlig. igjen gikk jeg over med første så regner med å gå over denne gang også.

hilsen HI.

I følge min svigermor som er JM er det like vanlig at førstegangsfødende føder for tidlig som for seint.

Mener jeg har hørt at hvis du har en lang mens syklus til vanlig er det større sans at du føder etter termindato. Kun 5% føder på selve termindatoen;)

Har også hatt kynnere en stund, men jeg får de oftest hvis jeg anstrenger meg (går opp en bratt bakke ol) eller er sliten

Kjære anonym

Jeg forstår godt hva du mener, fordi jeg er i akkurat samme situasjon. Har 5 1/2 uke igjen til termin og vi skal selv flytte 1 juli, altså 3 uker før termin. I tillegg driver vi og pusser opp leiligheten vi skal flytte inn i, som medfører ganske mye stress og bekymringer i forhold til om det vil bli klart i tide. I disse dager blir badet fliselagt, men det gjenstår mye jobb før leiligheten er beboelig. Dårlig planlegging kan man kanskje si, men noen ganger må man ta sjansen når den dukker opp.

Det er helt normalt med kynnere nå på slutten og at man føler det presser nedover. Jeg føler det i alle fall sånn.

2 uker til permisjonsstart. Det skal bli deilig med et par-tre uker hjemme før baby kommer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...