Gå til innhold

Hva kan man fryse ned?

Anbefalte innlegg

trenger plenty med tips til mat og sånn som man kan fryse ned...

tenkte på å lage pizzasaus og fryse ned, syns ikke opptint pizza er så godt så legger det heller bare på ferdigbunn... går dette fint?

tenkte også på å steke kyllinglår/vinger vi har i frysen (har mange kilo) skjære opp i strimler og fryse ned så jeg har kyllingstrimler klart til gryteretter, wok osv. Må jo bruke den kyllingen til noe... går dette fint eller er det dumt å fryse stekt kylling?

Og så lurte jeg på lasagne da... tenkte å lage lasagne i aluminiumsformer (engangsformer). Men skal jeg bare steke dem på halve tiden eller hva gjør jeg? for jeg kan jo ikke steke dem ferdig, putte i frysen, tine opp igjen senere og DA putte dem mer i ovnen vel??? da blir de jo for mye stekt...

tar imot alle tips rundt frysing av middager, må jo ha noe å gjøre på før Anniken kommer =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9557873-hva-kan-man-fryse-ned/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

pizzasaus er fint å fryse..

mat som har vært i fryseren kan IKKE tines og fryses igjen, men steker du dem før du har dem i fryseren,går det kjempebra..

ang lasagne, så stek dem ei stund, stikk en kniv inni og kjenn om kniven er varm etterpå, er den det, er den ferdig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...