Gå til innhold

Hva var det med de selene på bilsetene igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det sånn at man må bytte sete hvis selene går litt bak ryggen liksom?? hvis du skjønner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis selen starter bak skulderen skal du bytte. Starten den over skulderen er det ok. Det var det jeg fikk beskjed om i butikken da jeg kjøpte hvertfall.

Skrevet

ok så det er sånn det er.. skjønte hva jeg mente du faktisk hehe..

har noen besafe setet da?? det lille som er lett å bære.. hvor lang var deres baby når dere måtte bytte sete??

Skrevet

Kan ikke skjønne at det kan stemme!? Har et sete som skal kunne brukes til og med 12 kg. Snuppa er nå 8 kg og 70 cm. Selen går bak skulderen nå, og har faktisk også gjort det en stund.

Skrevet

setet mitt er til 13 kg eller noe men dama i butikken sa at jeg sikkert måtte bytte sete litt tidligere enn ved kjøp av den litt større typen til besafe,,,, aner ikke jeg var derfor jeg spurte om noen visste hehe

Skrevet

Ja, skjønner godt at man kan bli litt forvirret:) Men jeg synes det er skikkelig dårlig av produsentene hvis setene faktisk ikke kan brukes så lenge som det faktisk er anbefalt. Blir skikkelig forvirret selv, for det er så mange forskjellige meninger. Kanskje det er noen er som faktisk vet? Vi får håpe det:)

Skrevet

Liker visst ordet faktisk i kveld;o)

Skrevet

hehe håper noen FAKTISK vet noe... hehe har rota litt rundt på nettet men finner ikke no..

Skrevet

Takk, fant jammen et svar her...

Svar:

Man bør bytte til vektklasse 1 når barnet enten passerer vektgrensen (13 kg) eller blir for lang for babystolen, dvs at hodet når over kanten. Samtidig er det riktig at stolene i vektklasse 1 generelt er kraftigere og mer stabile, så av hensyn til det er det fornuftig å bytte til vektklasse 1 når barnet blir over 9 kilo og sitter selv, slik at det sitter godt i vektklasse 1 stolen. Dvs når barnet er rundt 10 - 11 mnd. Fordi en del dessverre fortsatt velger forovervendte stoler når de bytter fra vektklasse 0 (babystol) vil ikke vi generelt gå ut med råd om å bytte fra babystolen tidligere.

Når dere skal ha bakovervendt stol videre, kan dere gjerne bytte til det nå.

Skrevet

da trenger jeg ikke å bytte da :) syns det var litt tidlig hun er bare 9 uker og veier 6 kg sånn ca da.. men er mellom 62 og 68 cm lang...

takk for svaret forresten MILK...

Skrevet

Takk selv:o) Fordi du spurte så fant jeg også ut noe jeg har lurt på en stund! Kjekt vi kan hjelpe hverandre:o)

Skrevet

kjekt at man kan hjelpe hverandre litt ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...