Gå til innhold

Har Babyline solkrem med høyere faktor enn 25?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte samboer ut for å kjøpe solkrem istad. Han kom hjem med Babyline, faktor 25.

Snuppa er 3 mnd, og jeg smører henne selvom hun kun er i skyggen...

Holder det med faktor 25?

Trodde nemlig han ville komme hjem med sunblock av noe slag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Det er den som kom best ut i test (ingredienser), ikke sant?

Da trodde jeg de hadde litt forskjellige styrker....?!

Skrevet

Er usikker nagående den testen. Men utifra hva jeg har hørt fra flere hudleger er alt over faktor 20 såkalt sunblock. Tror ikke du trenger å smøre babyen din i skyggen. Jeg smører aldri gutten min på snart 4 mndr, har til og med vært en uke i syden med han uten solkrem og han ble ikke brent i det hele tatt. I utgangspunktet anbefales det ikke å smøre barn under 1 år med solkrem.

Skrevet

Den inneholder visst fysiske filter som legger seg utenpå huden, derfor den er bra...

Jeg fikk beskjed av HS at det er mye bedre å smøre de enn at de blir brent. Og at strålene også er i skyggen, under (gjennom) parasoller og til og med når det er overskyet...

Men kanskje det holder med 25 da, om det stemmer det du har hørt...?!

Skrevet

Jenta mi ble født i fjor sommer, masse sol og veldig varmt. Hun har helt hvit hud og rødt hår, ble ikke smurt, var kun i skyggen og ble ikke antydning til rød (eller brun for den saks skyld). I år så smører vi med

a-dermas solkrem for barn med faktor 25 og hun er fremdels like hvit

:-) Den er skit-dyr, men fikk beskjed på apoteket om at den var den absolutt beste,

Skrevet

Faktor 15 beskytter mot 95% av solens skadelige stråler, så faktor 25 er mer enn nok..! Det er bevist at kremer med veldig høy faktor (30, 40 og 50) er tilsatt veldig mye kjemikalier og skumle stoffer for å gi den ekstra beskyttelsen, men faktisk er det ikke mange prosent mer effektivt allikevel, så Babyline sin, som er helt uten skadelige stoffer, er absolutt et knallbra alternativ :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...