lionette Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Er det sånn at premature har vanskeligere for å roe seg for natta, sove, takle flere ting som skjer på en gang, fekter mye med armene når de ligger på ryggen osv? Gutten min er født i uke 31+5 og sliter veeeeldig om dagen. Sover uharmonisk og lett og finner ikke roen når han skal legge seg. Har prøvd mer mat, legge han senere, sitte ved sengen hans, bysse i søvn, vogn osv. Men de må vel lære seg til og finne ut selv hvordan de skal roe seg ned? Han er 5 mnd nå, 3 korrigert. Håper noen kan svare meg, eller hvertfall berolige meg med at dette er noe som går over av seg selv.
*Maggi* Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Kan det ha noe med varmen å gjøre...? Ellers tror jeg at alle barn har perioder hvor de sover dårligere/mer urolig enn ellers, prematur eller ikke prematur....
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jeg tror også at det kan ha med varmen å gjøre.. Vi selv sover vel ikke like godt når det er 30 grader på soverommet, som når det er 18?! Jeg gjør ikke det hvertfall... Jeg har kjøpt kortermet og kortbeint pysj - men kunne helt sikkert bare brukt body på Iver om natta, og vi har tatt bort dyna - har bare ett dynetrekk i senga til han. Iver er født en måned tidligere enn gutten din, men han har sovet godt hele tiden. Har bare vært ei natt jeg har måttet gått med han fordi han skrek, siden vi kom hjem fra sykehuset. Nå sover han svært sjelden mindre enn ti timer om natta! Det er nok forskjellig fra unge til unge, ja.. Jeg er som regel enig med Maggi
Prøvigjen Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Hei. - Kan det være luftsmerter? - Utrygg (pakke godt rundt når han sover)? - Noen nevner varme. Men kan være at det ikke er varmt nok? Prøve med varmeflasker i senga før leggetid? - Liggestilling? Ønsker kanskje hjelp til å bli snudd ofte? - Sulten? Eller smokk? - Eller rett og slett bare selskapssyk?=) Sikkert vanskelig å finne løsning, man må nok prøve seg fram. Lykke til=)
Slank bakfra :) Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 ......hei Det der hørtes akkurat ut som tøtta mi da hu var på den alderen. Og til hu har det ikke gått over enda hu nå er 19mnd. Jeg fant ut at det eneste som hjalp var å finnes hennes søvnmønster, da ble alt så meget bedre. Jeg fant også fort ut at det var vanskelig å endre på dette, og det er det enda. Tøtta mi var og er slik uansett værforhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå