Gå til innhold

Når pappa tviler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra før på 10 år. Har hatt samboer i 3 år nå (ikke pappaen til barnet). Han er student og har 5 år igjen av et krevende studie. Vi har et stabilt forhold, har leilighet og bil, er voksne (29 år begge to). Nå er jeg gravid (ikke planlagt), men vi har snakket om at vi ønsker oss barn om et par år, men nå som jeg er gravid så ønsker jeg selvfølgelig å beholde barnet, men han er ikke så sikker. Han mener at studiene er for krevende, og har for lite tid, og at vi heller bør vente et par år. For meg er det nesten uaktuelt å ta abort. Jeg tror ikke jeg kan leve med å ha gjort noe slik. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Skulle så gjerne glede meg over barnet jeg har i magen min, men nå er jeg egentlig bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det passer veldig sjelden å få barn har jeg funnet ut. Han vil se at etter utdannelsen er det viktig å få jobb, og ikke minst fast jobb og det kan kanskje også ta litt tid. Så er kanskje jobben også så krevende at det ikke passer. Da er dere plutselig langt over 35, og da passer det kanskje ikke kroppen din å få barn - mange sliter med å bli gravid når det blir over 35.

 

Nei, her tror jeg svaret gir seg selv: hvis du ikke klarer eller vil ta abort, får dere ta konsekvensen av det som har skjedd. Dere kommer til å klare det selv om studiene er krevende: Det er jeg helt sikker på. Lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal beholde barnet, som anonym sier så passer d jo stort sett aldri for de som ikke planlegger, men man må bare tilrettelegge og det kan gå super bra. Kan jo hende at pappa gleder seg litt etterhvert eller?

Syns du må prøve å overtale han til at det er det beste i beholde bebisen.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...