Gå til innhold

Reisetips ei med en 1åring? Skal vi lage smørbrødliste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfarne som har hatt barn med på ferie som kan gi meg noen gode tips. Med tanke på reiseseng..badetøy, apotek ting og tang. Vi kan jo bare ta med 10 kg og reisesengen alene veier jo over 10 kg?

Kan dere være grei å lage noen lister?

Takker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 kg baggasje på fly mener du? JEg ble fortalt av en venninne igår, at seng, vogn osv, gikk utenom disse kg, fordi det ansees som nødvendig utsyr.

Skrevet

Ingen dum ide med en smørbrødliste...utrolig mye å huske på til disse små! Her er noen ting som jeg kommer på

-Reisetrille (med eventuell vognpose eller tepper)

-Reiseseng (lurt å sjekke om man kan låne/leie på stedet man skal til)

-Reisestol (ikke alltid babystoler like tilgjengelig i utland som hjemme...kan evntuelt sjekke om dette også kan lånes/leies på stedet.....Har også en slags stol/pose på nett som henges over ryggen på vanlige stoler. Ser veldig kjekke ut og tar jo veldig liten plass da)

-Dyne/pute

-Grøt (får selvsagt kjøpt grøt utenfor Norge også ;-) men disse er ofte proppfulle av sukker eller andre søtningsstoffer.)

-Morsmelkerstatning

-Middagsglass til de første dagene....til man får orientert seg litt på det nye stedet..

-Favorittpålegg

-Termometer

-Febernedsettende

-Saltvannsdråper

-Solkrem

-En pakke bleier....eller iallefall nok til de første dagene

-Badebleier/badebukse

-Soldrakt (det selges på nett og nå i flere og flere butikker både hele drakter, shorts/t-skjorte og capser med høy solfaktor...SPF50+ tror jeg det er. Kjempe kjekt å ha på strand eller andre steder med mye sol, så slipper man å uro seg fullt så mye for at de små skal bli solbrente!)

-Babycall (husk lader også)

-Klær (...eh...selvsagt ;-))

-Fet fuktighetskrem (vår datter blir veldig raskt tørr i huden...saørlig kinnene når hun er mye ute i vær og vind)

-Noen favorittleker!!

Husk masse mat og frukt til reisen i tilfelle forsinkelser o.l.!! Babymat er untatt fra de nye flyreglene om at væske/flytende ikke kan taes med i beholdere over 100 ml. 'Liekvel lurt å pakke all babymat i egne gjennomsiktige poser slik at det er lett å ta frem og vise til sikkerhetpersonalet på flyplassen dersom de vil se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...