Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Enkelte babyer tåler jo ikke kumelk. Hvilke symptomer har de da? Jeg ammer og lurer på om jeg skal prøve å kutte ut kumelk fra kosten.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 er den lille urolig da? Han eller hun kan jo reagere på melkeprodukter. Du kan jo kutte ut for en periode å se om det bedrer seg. Man må nesten bare prøve seg frem:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Hun har vondt i magen ja. Virker mye misfornøyd, griner mye og knyter seg, men lett å trøste/ avlede, bæsjer skum av og til. Men bare lurte på hvordan andre bebiser som ikke tåler melk reagerer? Er det forskjellig gjerne?
mamman te Vetle og Alma Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 jepp, veldig forskjellig. Noen ligger å "kniper", noen fjerter masse å noen skriker som fy!
Liljefjes Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Du kan prøve å kutte ut alle meieriprodukter en uke - så spise det igjen for å se om det er noe forskjell ;-)
Nr-3-i-Magen Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Har du prøvd å kutte ut andre ting først da? Sånn som løk/hvitløk, brus, kål, erter... Det er kumelk i fryktelig masse ting, så det ville jeg sett på som siste utveg etter at du har prøvd alle andre ting. Hva med et par timer hos kiropraktor? Det funka som fy her i gården.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 bare prøv å kutt ut melka du. Det er en god del du kan spise som det ikke er melk i, det bare virker så vanskelig i starten:) feks kan du spise: de aller fleste kjøpebrød den gule leverposteiboksen alle magre produktene til gilde kjøttpålegg syltetøy kjøttdeig de aller fleste pastatypene de magre pølsene kokeskjokolade Nonstop after eigth potetgull med salt etc etc etc . Min fikk eksem og utslett over hele kroppen, som forsvant tvert jeg kutta ut melkeprodukter, smør og egg:)
OsloMor Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Også kan du lage masse selv, bare bytt ut smøret med blå soft UTEN melk og soya, og melken med havremelk i oppskriftene. Det går kjempebra faktisk. Vil råde deg til å kontakte lege også, dersomdu skal gjøre noe så drastisk som å kutte ut melkeproduktene. Har selv to multiallergikere og ammer/ammet begge, men vi fiår NØYE oppfølging fra spesialist og ernæringsfysiolog. LYKKE til iallefall:-) PS:www.utenmelk.no er en ok side. DS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå