Gå til innhold

Hva skjer? Puppenekt eller mm-nekt eller bare NEKT???

Anbefalte innlegg

Gutten min er 6,5 mnd og jeg ammer. Han får litt grøt på morgenen og full porsjon på kvelden, ellers bare mm.

Men idag.....tok litt (!) pupp kl 06, kl 08 ville han ikke ha. Spiste da en liten porsjon grøt. Kl 12, ville fortsatt ikke ha pupp. Bare vrir seg vekk eller ligger bare og ser på meg og gliser. -Og innimellom biter han (au!!!). Fikk 2 tenner nede forrige helg.

Kl 1330 vil han fortsatt ikke ha pupp. Prøver da å pumpe og gi med flaske, men får i han kun ca 20 ml etter mye om og men. Prøver da å lage grøt på mm jeg pumpet, men heller ikke det vil han spise. Lager grøt på vann (ca 1430) og da spiser han litt(!). Kl 1630 prøver jeg igjen å tilby pupp, men fortsatt ikke interessert. Prøver da med flaske med mme.....-drikker ca 50 ml og så vil han ikke mer.

Kl 1830 får han grøt etter nok et tilbud om pupp som blir avvist, og han spiser hele porsjonen. Oppe på rommet tar han noen få sug på puppen og så bare vrir han seg vekk.

Vann drikker han ikke mye av og bleiene er nesten helt tørre.....-så hva gjør jeg????

Han er i godt humør og sover som han pleier. Sovnet med en gang jeg la han i kveld også.....

Nå er det jo 30 grader ute om dagene, så han svetter jo ut litt væske ogs, så jeg bekymrer meg litt for væskebalansen hans....

Får ringe og høre med HS imorgen, men kanskje noen her har et råd???

Fortsetter under...

Jeg har litt pumpevegring, så det er ikke mange dråpene jeg får ut om jeg ikke kan pumpe ene puppen mens han suger fra andre....

Har hormonspiral så har ikke hatt mensen, og kan nok med trygghet si at jeg ikke er gravid igjen.

Smakte på melka ja og jeg synes nesten det smakte litt surt.... -en litt ekkel ettersmak på en måte..... Vet ikke om det er sånn den alltid er da, men.... Smakte nemlig på en gang jeg hadde tint fryst mm også og det smakte likt som idag.

Det er en del som opplever at "når de skulle ha hatt mensen" med hormonspiral så blir melken surlig. En del opplever også at hvitløksmak gjør at de vil drikke mer, kan du trøkke i deg en del stekt hvitløk i kveld?

Forsøk å sette deg til og få pumpet litt så du ikke får klumper og mister melka helt.

Annonse

hvordan går det??

Anbefaler deg å lese tråden der det blir ropt på Ellie..... masse gode råd der.

Men du kan og gi fruktmos - da blir det noe væske i allefall. Og det er bedre med litt ofte, enn mye og sjelden.

Bleien bør være våte minst 4 ganger daglig (hold en ren opp i lys og sammenlign med den brukte om du er usikker - evt vei den tørre og den våte for å se om det er noe)

Prøv å gi væske (mme - mm juice -vann--...) med sprøyte i stedet for flsake slik Eliie skriver

Så lenge humøret er på topp er det ingen fare i første omgang, men langvarig bør ikke episoden være... sjekk evt stående hudfolder på magen, nedsatt allementilstand....

Ta gjerne kontakt med hs eller lege for å vurdere situasjonen

Hei!

Jeg tenkte bare jeg skulle slenge meg på her.. Opplever noe av det samme som hovedinnlegger beskriver med min datter på 7mnd om dagen.

Den siste uka har hun nemlig nekta å ta puppen på dagtid!! Har prøvd det meste av lokking og luring, men nei, hun nekter!! Håper det går over, men nå begynner jeg å tvile litt..

Heldigvis tar hun puppen på kvelden før hun legger seg, og på natta.. Frem til i dag har hun tatt den på morgenen også, men det gjorde hun ikke i morges!

Jeg håndmelker meg et par ganger om dagen for å prøve å holde melkeproduksjonen litt oppe.

Jeg er så redd for å miste melka... Har mye kontakt med en kjempeflink ammehjelper her hvor jeg bor, og hun sa at mest sannsynlig så kom jeg ikke til å miste melka, men produksjonen vil naturligvis gå ned.. Og det går fint an å amme på kvelden og natta så lenge jenta ønsker det..

Jeg bruker den melka jeg pumper ut i grøten hennes, og hun spiser den med stor apetitt...

Og så må jeg legge til at hun er flink til å drikke vann. Og hun får tre grøtmåltider om dagen (skal begynne med middagsglass i dag!). Måtte øke med grøten synes jeg når hun slutta med puppen...

Nei, nå har jeg skrivd langt her synes jeg :)

Måtte bare skrive ned litt, for jeg har vært temmelig frustrert siste uka.. Har lest og lest her inne, og fått endel gode råd.. Dessverre for meg har ikke så mye funka ;)

Men jeg synes at det er fint at man kan få alle disse råda her inne!! Helt supert.

Ha en fin dag :)

Klem fra meg

Annonse

Fikk i han litt kl 08, og så spiste han en porsjon grøt etter det. Og nå fikk jeg også i han litt etter å ha ligget på senga med han i 30 min. Men han vil ikke ha begge bryst og spiser mye raskere enn han pleier, så tror ikke det er så mye han tar. Prøvde flaske med mme, vann og babyjuice igår, men det er ikke noe suksess det heller....

Synes det er litt vanskelig å få pumpet så mye også for vi har en storebror i huset på bare 21 mnd og han krever jo litt.

Hei igjen..

Er litt treg med å svare....

Så hun hadde det sånn i 7 mnd ja!! Men hun ga ikke opp?

Jeg prøver å legge henne til puppen noen ganger daglig enda, men hun blir fortsatt bare rasende, og vrir seg unna.. Jeg presser henne ikke noe mer enn det. På kvelden er det litt surr og gråting før hun bestemmer seg for å ta puppen (enn så lenge).. Og så våkner hun litt seinere på kvelden/ natta og spiser godt. Dvs hun tar bare en pupp av gangen, det har hun alltid gjort..

Jeg merker at melkeproduksjonen har gått endel ned her nå.. Skal innrømme at jeg synes det er litt skummelt.. Er så redd for å miste melka.. Tror du det er fare for at det skjer?

Jeg prøver å pumpe (håndmelke) meg to ganger daglig i tillegg til det hun ammer.. Jeg føler at jeg får tømt puppene greit med håndmelkinga, men det blir jo ikke som når hun ammer på dem..

P.S. Jeg bruker den melka jeg pumper ut i grøten hennes! "Lurer" henne litt.. he he

Er veldig takknemlig for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...