Gå til innhold

Lurer på to ting jeg.. Noen som kan hjelpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på to ting; kan man klusse på helsekortet? :) Han første, og noe slappe legen jeg var hos, skrev at jeg veide 60 kg, selv om vi veiet meg til 65. Så det ikke før jeg var kommet hjem.. Så hvis jeg går opp to-tre-fire kg til neste kontroll, så ser det jo ut som at jeg har gått opp sju-åtte-ni kg :/ Det er jo ikke akklurat ønskelig, så dermed lurer jeg på om jeg bare kan skrive et 5-tall der 0en står? Noen som vet?

Så lurer jeg på hvordan dere fikk jordmor? Fant dere en selv, og bestilte time, eller fikk dere gjennom legen deres. Jeg har ikke fått noen, men vil gjerne ha en jordmor - virker så praktisk :) takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg bare hadde sagt i fra på neste kontroll.

Forklart at vekten var feil første gang.

Du kan ringe jordmor selv. Man trenger ikke henvisning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei...

Bare si fra til legen neste gang du er til legen,at vekta ble feil.Ikke noe problem det,kan jeg ikke forstå.Jeg spiser så mye for tiden at vekta hos min lege antaglig kommer til å sprekke!!!!!!

Har heldigvis litt å gå på.Ang jordmor,jeg ringte til helsestasjonen jeg sogner til.Om du ikke vet hvilken,bare ring en,de har oversikt utifra adr.din.Jeg måtte stå et par uker på venteliste,men er ikke mer enn 10 uker på vei så jeg har god tid.Ring så fort som mulig,det er mange om plassen....Lykke til!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Er sikkert mange om plassen ja, så det er vel bare å ringe. Men hvor tidlig hadde dere først jm-kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmorkontroll er i uke 16, i følge de nye reglene om svangerskapskontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...