Gå til innhold

Syns det er så plundrete med baby(1 mnd) i denne varmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kan han være så mye ute, da må vi i skyggen. Og han er sulten OFTE i denne varmen. Så jeg får jo ike akkurat kost meg i dette sinnsyke været. ilen er varm, soverommet er varmt, og jah, overALT er det varmt. Han svetter uanSETT hvor lite jeg har på han.

Når jeg ammer så er jeg svett og jævlig, og det blir jo smitta over på han, så vi blir stinkende svette begge to. Puppene lekker(har ammeinnlegg), men jo varmere det er, jo mere renner det :/ *oppgitt*

Når jeg ammer vil han bare spise 3-5 minutter av gangen uansett. Orker tydeligvis ikke mere. Så ammingen overlapper nesten hverandre. *hjelp*

Han sover lite fra 11-16. Men sover gudskjelov på natta :)

Uff. For et styr det er å ha baby på våren/sommeren. *hvorfor måtte det være varmerekord _denne_ sommeren*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja..vet hvordan du har det!

Sliter skikkelig i denna varmen selv. Bor i leil i 2etg også. Blir kjempe varmt!!

Fikk jenta mi på Torsdag. Hun også vil ikke spise mye. sover stort sett hele dagen egentlig. Blir litt stresset over at jeg får i henne så lite melk. Sitter her med supersprengte pupper, og hun ligger bare å slapper av;)

Hun slipper også puppen etter bare noen min. Drikker nok bare tenker jeg. Er så slapp liksom...

Men det skal visst bli litt kjøligere her hvor vi bor, de neste dagene. Håper på det faktisk:P

Skrevet

skjønner deg godt.. jeg hadde det slik i fjord sommer..nå er datteren min blitt 13 mnd og alt er MYE lettere no syns jeg..så gled deg til neste sommer du..;)

Skrevet

Kom nå plutselig på hvordan det var da vi kom hjem fra sykehuset i januar.

Vi skrudde opp varmen så knerten skulle ha det varmt og godt. Det resulterte bare i at han sovna på puppen hele tiden. På sykehuset tipsa de oss om at vi skulle ha han bare i bleia når han spiste, så han ble kjøligere og kvikkere og ikke sovnet ved puppen.

Vet at dette ikke løser problemet deres, men det blir bedre etterhvert når nurkene blir med våkne og orker å spise lenger av gangen. Og det er meldt kaldere fra i morgen (ihvertfall på østlandet) så vi får håpe at de kvikner til :o)

Skrevet

Hei! Føler med deg. Hm.. Grunnen til at babyen din spiser ofte og lite, kan være at han er mest tørst. I begynnelsen når du ammer er melka tynn-for å slukke tørsten. Etterpå kommer den feite næringsrike, tykke melka..

PS:Jeg syns også d er et slit nå. Babyen min er 8 mnd og blir fort sliten og sutrer endel stakkar.. SElv om mye er praktisk og lettvint på sommeren..

Skrevet

Synes også det er et mas uten like, for snuppa tåler ikke varmen så bra. Sitter inne foran vifta.. eneste jeg tenker på er at de som er høygravide nå i denne varmen har det verre. DET må være ille, det.. stakkars.

Skrevet

Ja det er litt kjipt med små babyer på sommeren.

Mine gutter er født i januar/februar så begge har og er ( minste er 4 mnd nå) vært små en sommer.......

Nå har det jo veldig varmt og da har det vært ekstra ille.Svett og klam. Amme ofte. lite søvn på dagen osv osv..............Men min gutt sover også bra på natten og er lett å legge på tross av varmen....Takk og pris....

Det som også er litt kjedelig første sommeren er at de ikke en gang kan sitte selv og når de blir lagt på et teppe så skal de bare rulle rundt og prøve å krabbe. Ikke akkurat praktisk på stranda f.eks. ; ))

Med en gang de kan sitte så blir det lettere........

Derfor blir det litt mer innesitting enn ønskelig. men bare vent !!!Resten av sommerne disse ungene fortsatt er unger er vi ute med de hele tiden, og de må bæres hylende inn hver kveld hehe..... Så vi skal nok få nok ute tid ja ; ))

I fjor sommer var eldstegutten min 18 mnd og da var det bare helt topp....

men prøv å finne på litt enkle smarte løsninger.... Sånn som idag slo vi opp et sånnt party telt uten vegger i hagen og spise middag ute under det. Tok med stellematta som lillebror lå på mens vi spiste og prata og der lå han og skravla og lo i nesten 1 time........

Ta ungen med i dusjen og dusj i lunket vann ganske lenge så får de følelsen av å bli litt avkjølt. Det elsker gutten min hvertfall...

Skrevet

Det er litt slitsomt med en på 4 mnd i denne varmen også...vi har vært mye ute i parker ol. for å si det sånn :)

Skrevet

Prøv å ligg når du ammer, da slipper du holde ham sånn inntil deg, og det blir ikke så klamt. Det prøvde jeg, og da ble han mye roligere.

Skrevet

Huff, ja slik var det i fjor da min knert var så liten også. Prøv tipset med å ligge i senga og amme, det gjorde jeg også, og da var det ikke like klamt:-)

Husker ikke noe av den fine sommeren i fjor jeg, mannen jobbet i hagen og jeg satt inne meg lillegutt.... Hadde på aircondition når mini sov på rommet vårt og skrudde av når han våknet. Rart ikke jeg ble syk som vekslet mellom varmt og kaldt hele dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...