mamma til<3<3 Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Lurer litt på dette jeg da...kan jeg gi sønnen min biola feks?og når slutter men med mme?
BettyBoob Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 min pjokk på 15 mnd har spist alt siden han fylte ett. you name it, han spiser det! bare å gi biola, bra for magen! mme sluttet jeg å gi da han ble 12 mnd. nå får han skummet melk. han spiser f.eks ostepølser, fiskepinner, nakkekoteletter, potetsalat, gryteretter, kylling med tilbehør, kjøttboller, grønnsaker, taco, fiskeboller, laks, ørret, pizza osv osv....får bare middagsglass en sjelden gang nå.
Carnivale Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Alt som vi voksne spiser! Vi spiser ikke ferdig-mat vi da, og ikke farseprodukter som butikk-pølser, burgere og slikt. Ren mat, med minst mulig tilsetningsstoffer i. Har man et "toro-kosthold" hadde jeg ikek gitt en unge det.
monztah Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Hun spiser alt som vi spiser (f.eks kyllingfilet, ris, poteter, kjøttboller, pasta med kjøttsaus, pannekaker, fisk i forskjellige varianter, fiskepudding, fiskekaker samt grønnsaker & frukt), og så får hun litt middagsglass også når det er sterk mat. Vi har ikke sluttet med mme ennå, men gir mer og mer vanlig melk (lettmelk) til alle måltider nå. Men til middagsduppen og for å sovne på kvelden får hun flaske med mme fremdeles, kommer nok ikke til å stresse med å droppe det slett enda. (Nesten eneste måten å få henne til å sovne på...) Jeg gir biola og vanlig yoghurt, jeg. Hva spiser din 1-åring da?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Hun får det meste av det vi spiser: pannekaker, kjøttkaker, kylling, fiskegrateng, pølser, laks, frukt, grønnsaker osv. Men hun får også barnegrøt fortsatt 2 ganger om dagen.
mamma til<3<3 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2007 Han spiser det meste,men har lissom fryst ned middag til han.Så han får sin egen middag fortsatt(lager alt fra laks,fiskekakker,tunfisk.karbonader,kalkunskinke,pølser,hjemme lagde kjøttkaker som da er med poteter og forskjellige gr.saker)Men har vært litt usikker på den maten vi spiser,som feks spagetti m kjøttsaus(spiser spagetti da)fiskeboller i hvit saus osv om det er ok at han spiser det?Han fyller 1 år om 2 uker.Kan han da få litt skummet melk eller skal jeg fortsette å gi han mme?Og hva med yoghurt?
så var vi 4 Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Martin spiser alt omtrent, det eneste han ikke får er nøtter. Drikker biola og synes det er nydelig, prøvde å gå over til kumelk, men det gikk ikke så bra så vi fortsetter med mme ei stund til.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 ja biola er bare bra for magen! min sønn på 18 mnd bare elsker biola med blåbærsmak. går ned som det skulle vært veden beste tørsteslukker hahahah og det er bra
MintCondition Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Guro spiste alt vi spiste da hun var ett år. Fikk pupp enda, morgen og kveld Hun verken var eller er spesielt glad i kumelk, men drikker litt, og spiser ost, smøreost og smør. Og rømme. Veldig glad i rømme.
monztah Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Du kan begynne å gå over gradvis til vanlig melk nå. Og han kan spise det dere spiser, bare se til at det ikke er mye halvfabrikat/ferdigprodukter, og ikke mye salt. Dere kan kanskje salte maten ekstra på egne porsjoner etterpå? Klart han kan spise spaghetti med kjøttsaus! Det elsker forresten min jente på 12 måneder! - hele strå...he he.
Nye sprell Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Biola går bra, men vær obs på at det er veldig mye sukker i variantene med smak! Prøv naturell først, bland evt inn litt frutti eller lignende.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Isack (på snart 17 mnd.) spiser det meste vi spiser. Feks. kjøttkaker, spagetti og kjøttsaus, fiskegrateng, fiskeboller i hvit saus, lapskaus, hjemmelaget pizza, indrefilet svin, koteletter, mosaka, lasagne, ulike typer fisk...osv osv. Men får ikke sterkt krydret mat som feks. taco. Ellers spiser han bødskive 1-2 ganger om dagen, og grøtmåltid 2 ganger om dagen. + frukt, rugfras, knekkebrød osv. som mellommåltid. Han likte ikke kumelk da vi introduserte han for det (da han var 1 år), så vi blandet gradvis i litt ku melk i mme`en hans, så nå har han 90 ml mme og 170 ml kumelk:) Han har ikke merket forskjell fordi vi har gjort det så gradvis. Biola er ok å gi ja:) Og de fleste syns det er like godt. Du kan også gi yoghurt, men d vet du sikkert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå