Gå til innhold

Hvor mange her gir kun mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte dere ammepresset fra helsevesenet der du bor? bare lurer.. det gjorde jeg! altfor mye ammepress ute å går, fra andre mødre også... jeg fikk aldri nok melk, så måtte slutte... andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestemte meg allerede på sykehuset at ammingen ikke gikk. Ingrid kristin sugde som en gal, uten at det kom noe melk, og dermed bare skrek og skrek hun. Hun fikk ikke i seg mat på et døgn stakkar..

Barselpleierne prøvde alt, men ingenting hjelp. Når vi prøvde å pumpe meg begynte jeg bare å blø.

Så nå får hun bare MME og nå spiser hun godt. da blir mamma'n glad også :-)

Syns ammepresset nesten blir fort stort jeg, så lenge ungen får i seg mat så ser ikke jeg hva problemet med MME er..

Skrevet

Har gitt guttene mme fra dag 2. Prøvde å amme men det kom ikke mye så jeg måtte også gi flaske.Men de maste på sykehuset at jeg ikke måtte gi opp men, med to stk orket jeg ikke.

Skrevet

Har gitt mme siden han var 2mnd. Og JA, jeg følte ammepresset ja. Faktisk ikke fra helsesøster eller andre i helsevesenet, men andre folk rundt meg... Ser ikke noe galt i mme. Går ikke amminga, så har en da ikke så mange andre valg enn mme. Gutten min har iallefall ikke tatt skade av det!:)

Skrevet

Gir og bare mme. småen ville aldri ta puppen. Prøvde alle triksene som finnes, men småen bare ble ilsint hver gang vi la han mot puppen. Viste seg i ettertid at han hadde en skiveutglidning i nakken noe som gjorde at stakkaren fikk kjempevondt hver gang vi prøvde å legge han til.

Har igrunnen ikke følt noe særlig ammepress jeg. Har fått forståelse både på føden og på hs. Men det kan kanskje være fordi jeg ville gjerne amme, men det gikk bare ikke. De så vel kanskje at jeg sleit litt med det og ville ikke rippe i noe sår med noe ammepress.

Var vel ei jordmor på barsel som slang noe med leppa, men en annen jm var kjapp å tok meg i forsvar. Så da var ikke det så ille ;)

Min jordmor gjennom svangerskapet ba meg faktisk å ikke slite meg ut med pumpingen, da jeg møtte henne etter fødselen. Å gi bare mme var et veldig bra alternativ. Morsmelk var bra, men ikke verdt å slite seg helt ut på.

Så har ikke helt følt ammepresset jeg.

Skrevet

Vesla mi får nå bare mme. Hun ble født 3 uker for tidlig og ville ikke suge, så jeg fullpumpet i 3 mnd så orket jeg ikke mere.

Ammepresset er forferdelig, men jeg tror at jeg selv har også mye skyld i at jeg ble nedfor, jeg hadde enorme forventninger til meg selv og tok det at jeg ikke kunne amme barnet mitt veldig hardt. Jordmødrene på barsel var vel de som var tøffest mot meg, null forståelse å hente, de bare presset på og fikk meg i tårer hver eneste gang. Det skulle ikke være nødvendig at man blir behandlet som en spedalsk bare fordi man ikke kan gi barnet sitt melk fra puppen, men sånn føltes det.

Nå er hun 4 mnd og får bare mme og vi har det mye bedre sammen nå enn da jeg pumpet og ikke hadde tid til henne. Jeg tror hun hadde hatt det bra selv om vi bare hadde gitt mme fra starten også, kanskje til og med bedre.

Den dårlige samvittigheten er borte som dugg fra solen :-)

Skrevet

Jeg ga mme etter 1uka, men følte ikke at d var noe ammepress på sykehuset, men fra andre rundt. De som jeg snakket med på sykehuset støttet meg vis jeg begynte med flaske...

Skrevet

jenta mi fikk først litt mme på sykehuset. men det var etter at hun harr gått 4!!!!!! dager uten mat..ingen ting å få av puppen min! da var det så asle at vi måtte vekke snuppa hver 3 time for hun bare sov, sov og sov.. melka kom 6 dagen, marerittet fortsatte.. jenta bare skreik og skreik og skreik og ville ha mat hele tiden.. viste seg at jeg ikke hadde nok melk til henne, så jeg begynte me mme og pumpet. da jeg mått pumpe meg 10 ganger for å få nok til en flaske gav jeg opp, og livet ble såå mye bedre.. !

jeg følte veldig ammepress på sykehuset, både på føden og barselhotellet. de var veldig opptatte av at jeg skulle få det til og jeg synes ikke de tok hensyn til hvor sliten jeg var. hadde før det logget i fødsel i 3 dager, og bare sovet 5 timer på 4 dager..

men som en nevnte over meg så var mye av presset jeg følte kanskje min egen skyld. jeg var så klar for å amme, og hadde gleda meg noe forferdelig, så det var et forferdelig nederlag for meg da det ikke gikk.

men jeg må si at hele barseltiden min + de to første mnd ble ødelagt pga ammingen.. men nå har vi det fint alle sammen. jenta mi er mett, og jeg har overskudd til å være den beste mammaen for jenta mi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...