Gå til innhold

Noen som har blitt gravide etter fryseforsøk?

Anbefalte innlegg

Jeg har liksom ikke fått med meg før nå at sjansene er mindre ved fryseforsøk. Ble ganske matt da jeg oppfattet det?

Hvor mange egg er det vanlig å tine opp og hvor mange setter de inn?

Leste et sted at de alltid setter inn 3 hvis det er mulig.

Jeg har 4 egg på frys og hadde håpet at det skulle holde til 2 forsøk, men jeg skjønner jo nå at jeg har hatt litt for store forhåpninger.

Fortsetter under...

I Norge setter de inn 2 egg på fryseforsøk. Har hørt at det er andre runtiner i Danmark o.l. Har du eggene i 2 ampuller må det vel være greit å ønske deg 2 forsøk i stedet hvis du er et sted de opprinnelig stter inn 3 ?!.

Jeg har også hørt at man har litt dårligere sjanse ved frys, men det er ikke alltid sånn tydeligvis.... En venninne av meg ble gravid på frys, hun var med i et forsøk på sykehuset, legen fortalte meg at blant de som var med på forsøket var det faktisk flere som hadde blitt gravide på frys enn på det vanlige forsøket, så det er vel kanskje tilfeldigheter. Er jo mere som kan gå galt med frys, at egga ikke overlever tining osv., men får man først satt inn er det vel kanskje like stor sjans ?!....

Hei hei, det jeg fikk beskjed om i haugesund der vi holdt til er at hvis eggene klarer opptining så er sjansene nokså like gode, og vi ble faktisk gravide ved frys, er nå 22 uker på vei:)

Ang egg så hadde jeg også 4 på frys og de frøys da to og to der oppe, og satte inn maks to egg, det ene mitt klarte ikke opptining, men det sko bare ett til:):) Så vi har fortsatt 2 på frys til en annen gang.

en for all del regler er nok forskjellige så sjekk opp der du holder til:)

Lykke til!!!!!!!!!!

YES!

Vi fikk også høre at sjansene ved frys var mindre enn ved "ferskvare", men her ble det klaff på andre forsøk. De måtte tine opp fire egg, to ble satt inn. Og hcg`en var ganske høy på 14.rugedag, så nå er jeg spent på om begge eller bare en har klort seg fast:-) Ultralyd om ei uke.

Jeg har fått ett egg på frys, og dette brukte vi på forrige forsøk. Det tinte perfekt og var 6-delt ved innsetting. Samtidig fikk jeg icsi på det egget jeg selv modnet i naturlig syklus. Jeg testet positivt :o) men det ble ingen bebs likevel...

Så ja, jeg kan vel si jeg ble gravid med fryseegg !?

Annonse

jeg ble:-)) vi ble gravide på første ivf-forsøk, men mistet desverre. Ved fryseforsøk, måtte de tine alle de 5 eggene vi hadde. Heldigvis overlevte det siste de tinte opp. Dette var opprinnelig et firedelt (som de andre 4 var), men under opptiningen "skollet" den ene cellen av. Likevel, egget festet seg til slutt og 17 dager etter innsetting fikk jeg se krysset igjen. I dag er jeg 17 + 1 :-)

Lykke lykke til. Krysser fingrene for at det går din vei!

Klem,

MM

Jeg snakket i dag med klinikken og fortalte at jeg var litt motløs om dagen. Jeg fikk da beskjed om at det bare vat bortkastet tid. Det var ingen grunn til å bli bekymret enda. Hun mente og at det var viktig med en positiv innstilling.

Jeg vil vel absolutt anse meg som en positiv person, men jeg må og innrømme at jeg nok safer mye nå. Tør liksom ikke å håpe ordentlig slik at nedturen ikke blir for stor når det ikke klaffer.

Må kanskje slutte med detog give it all :o)

hei.

Opp med hodet!

Om embryoene overlever opptining er sjangsen LIKE STOR som ved ordinert forsøk. Og om du kan få frys i naturlig syklus dvs at de setter inn etter din eggløsning er det også VELDIG GODE odds. Jeg fikk det til med frys i naturlig syklus i haugesund.

Er i 10 uke nå:o) og fått påvist bankende hjerte.

Jeg har 5 mnd gamle tvillinger som er resultat etter første fryseforsøk :))

Første IVF gikk ikke, andre IVF endte i SA, og så ble det full klaff på tredje forsøk, som var fryseforsøk :))

Jeg hadde 4 egg i fryseren, tok opp alle 4, 3 overlevde tiningen, og 2 egg delte seg supert videre. Klinikken sa at fryseegg ofte er sterke egg siden de har tålt en tur i fryseren, men statistisk sett så er det mindre sjanse. Men mange lykkes også med fryseforsøk, se på oss :)

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...