Gå til innhold

Stipend, eksamen og permisjon

Altiboks

Anbefalte innlegg

Jeg går deltid sykepleier. Etter sommerferien skal det være eksamen som jeg hele tiden har vært bestemt på å klare, men nå tror jeg at det rett og slett ikke blir å gå siden det i tillegg skal være både praksis og annet obligatorisk før andreåret begynner. Hvordan blir det da med stipend hvis jeg tar permisjon og utsetter eksamen til neste år? Må jeg betale stipendet tilbake?

Fortsetter under...

Slik jeg har fått vite det med 100 % sikkerhet fra lånekassen så gjelder disse reglene:

Er du student og venter barn kan du få stipend for 10 mnd, disse trenger man ikke å betale tilbake.

Men du må ha vært student minst 6 mnd før fødselen for å ha retten på dette stipendet.

For min del er det slik:

termin i november, tvungen permisjon fra lånekassen i oktober (gjelder 3 uker før termin).

Skal egentlig videre på skolen til høsten, men pga termin i nov synes jeg dette blir tull - det jeg må gjøre er å søke skolen, bli tatt opp og så snakke med skolen om de kan gi meg permisjon...da har jeg retten på stipendet. MEN, tar du selv permisjon så mister du retten!!!! OBS, husk dette -kjipt å miste penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...