Gå til innhold

testet positive veldig tidlig--spørsmål


Alltid usikker+2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Beklager dårlig norsk, er amerikansk og ikke helt sikker på hvordan jeg skal formulere dette.

Hei. Jeg bare lurte på om noen har erfaring med dette...

Jeg skulle egentlig ikke få mensen før 8.juni, men pga en rar følelse så tok jeg en test på 2. juni. Den var positiv. Jeg tok kontakt med helsestasjon for å få bekreftet graviditeten og fikk en test mens jeg var der. Den var negativ. Neste dagen så kjøpte jeg en ny test på apoteket. Positiv igjen. Har fortsatt symptomer og mensen har ikke kommet. Jeg lurte på om hvor vanlig det er å få sympomer og teste positiv så tidlig (siste mensen var 12. mai)? Jeg lurer på om det er mulig at jeg er lengere på vei en det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg testet også positivt ganske tidlig, 3 dager før jeg skulle få mensen. Jeg testet to ganger hjemme, og ikke hos lege eller på helsestasjon.

Noen legekontor og helsestasjoner bruker tester som krever høyere hCG-konsentrasjon enn de testene du får kjøpt på apoteket. Det kan være forklaringen på at du testet negativt der.

Det er selvfølgelig også mulig at du er lenger på vei enn du trodde, men fullt mulig at du bare testet positivt veldig tidlig.

 

jeg kan forresten ikke finne en eneste skrivefeil, så du er jammen god i norsk for å ikke ha norsk som morsmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det jammen meg ikke noe dårlig norsk nei:)

jeg testet positivt 3 uker og 4 dager etter jeg mistet i SA jeg.

så jammen er det mulig og få postitiv tidlig ja!!'

lykke til med spiren!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Og for de snille kommentarer angående språket, som jeg vet ikke er det beste. Lurte mest pga røyking. Kuttet ut røyk så snart som jeg fikk vite at jeg var gravid, men jeg pleide å røyke nesten en pakke med cigaretter daglig pluss drikker masse kaffe, og siden siste mensen var ikke noe særlig og jeg fikk så tidlig et positivt svar, ble jeg redd for at jeg kunne kanskje ha skadet spiren.

hehe har en jente som er 20 måneder, hun har vært en vanskelig liten jente med kolikk bl.a. Graviditeten denne gangen var IKKE planlagt og mannen min er ikke så veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å vite med den røykingen, hvor mye skade den kan ha gjort, men det er uansett bra at du har sluttet nå!

Håper du får et greit svangerskap i alle fall, og at jenta di blir bedre etter hvert. Dere har heldigvis noen måneder å forberede dere på før nestemann kommer:)

 

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...