Gjest Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Noen andre?? Er veldig ubehagelig. Begynner å svette og må tvinge meg selv til å puste rolig. Kjennes som om tar oppskytet(karusellen) pga sug i magen!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Hei! Det er ubehagelig med hjerterytme som er ugjevn. Ta kontakt med jordmor/lege og snakk med dem. Ujevn hjerterytme er noe som sliter på hjerte og man skal ikke gå med det for lenge. Får ikke du kontakt med dem, bør du kontakte ditt fødested. Jeg er sikker på at de vil ha deg inn til kontroll for sikkerhetens skyld. Nå kjenner jeg ikke din medisinske bakgrunn, så det er vanskelig å gi noe bedre råd enn dette. Skulle du bli ekstremt dårlig, i form at du får problemer med å puste sikkelig, begynner å bli svimmel og uvel må du ringe 113. (håper ikke dette skremmer deg, men jobber inne helsevesnet og det er dette rådet vi gir, hvis man velger å ikke ta kontakt med lege) Lykke til, hold oss gjerne oppdatert etter at du har snakket med dem.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Hei!! Tusen takk for svar;) Jeg var hos legen med det i forrige uke, men de fant ikke noe. Og det har ikke blitt bedre. Har vært sånn i ca en mnd nå... og det varer ofte i flere timer når det begynner. Er så utrolig ubehagelig.
Kick80 Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Har du hatt dette før, eller har det kommet nå? Ta kontakt med fastlegen din (og evt med jordmor dersom du tror det har blitt sånn pga graviditeten). Ujevn hjerterytme og at hjertet hopper over slag trenger absolutt ikke være farlig. Jeg har det selv, og hjertelegene har sagt at det ikke forkorter levetiden eller sliter på hjertet. Det er faktisk veldig vanlig. Det du beskriver er akkurat samme følelse som jeg får. Jeg får sug i magen og må ofte hoste. (Svettingen og pusten er angstsymptomer, og har neppe noe med hjertet å gjøre.) Noen ganger kan disse tingene være tegn på mer alvorlige tilstander, og derfor bør du gå til legen. Om ikke annet, så kan legen lytte på hjertet ditt. Du kan også få UL av hjertet hos spesialist. Jeg tror det er viktig at du går til legen, sånn at du får ro. Det er veldig ekkelt når man kjenner sånne ting med hjertet, og ikke vet om det er farlig eller ikke. Lykke til!!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Hei! Da ville jeg tatt kontakt med dem igjen nå når du har det. De finner ikke mye hvis du var til kontroll og ikke hadde det da. Forstår deg god at du ikke liker situasjonen. men ring dem og snakk med dem. Det er viktig at det blir registrert, skriv gjerne ned på en lapp hver gang du får det og når det startet, som om du var i aktivitet, hvor lenge det varer etc. Da er det lettere å dokumenter ovenfor legen neste gang evt. Men kommer dette igjen og igjen ta kontakt med dem, slik at du kan få målt hjerte ditt ved hjelp av ekg, de sitter noen klistrelapper i et bestemt mønster utenpå huden rundt hjerte ditt og måler hjertets aktivitet. har du ujevn rytme da, vil dette bli oppdaget. Denne undersøkelse går ikke ondt. man ligger stille på en benk og skal slappe av.
Kick80 Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Så det andre innlegget ditt nå. Gi beskjed til fastlegen om at det ikke blir bedre, og krev en henvisning videre. Han kan henvise deg til en spesialist, og de har bedre instrumenter til å oppdage hjertefeil (UL). Fikk du tatt EKG, eller lyttet han bare? Hva mente han at årsaken var? Har andre i familien din det samme? Slike ting går ofte i arv. Jeg får det forresten også i perioder, og så kan det gå lang tid før det blir sånn igjen. Får det ofte etter anstrengelser (når jeg skal slappe av) og når det er kaldt.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Tusen takk for svar;) Skal til legen denne uka og tar det opp igjen da, for det er ikke til å leve med i perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå