mamma*me*nr2*imagen Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Hei:) jeg har snakket litt med sambo igjen. Vi har hatt litt problem i forholdet vårt nå, men jeg føler ting har begynnt å bli bedre, helt til igår da jeg snakket med han. Når jeg spurte han om hva han ville nå ang baby, så sa han at det var så mye nå... jeg spurte om han kunne forklare meg litt bedre. Da sa han at det var så vanskeli for tida, han var egentlig klar for å få baby, men han greidde d ikke nå siden ting hannde vert vanskelige den siste tiden, han tvilte litt på forholdet vårt fordi han trodde ikke at jeg stolte helt på han (jeg stoler ikke 100% på han fordi han har sjult ting for meg, men jeg stoler så mye jeg kan på han akkurat nå og holder på å bygge tillitten opp) han snakket også om at d hadde vert veldi mye for han i d siste, mye med jobbsøking uten resultat, press fra folk i familien hans, og han har ei mor som hver gang hun får vite noe nytt om sambo eller noen andre i familien, samme om tingen er liten eller stor, så hiver hun seg på mobilen og sender rundt mld til alle andre i familien. slik at alle vet ting og du alldri får fortelle noe selv. du kan helder aldri si til henne at dette må ikke du si til noen enda fordi vi vil se at alt går bra først, men folk finner ut av d likevel! dette plaget han faktisk veldi mye, d var noe jeg ikke viste:/ jeg har tidligere reagert på at hun må formiddle hva som helst videre og irriterte meg litt over dette i starten, men nå har jeg blitt vandt med d og trodde ikke dette plaget sambo så masse. Jeg så til han at han burde prate med mor si og fortelle henne at dette synst han er ekkelt, men jeg tror ikke han tør:( slik jeg forsto d etter hvert så plages han også av at han ikke har lykkes i alt han har gjort, med tanke på utdanninger der han bare har strøket, mye jobbsøkinger uten resultat og nå har han tatt lastebil-lappen, og holder på med vogntog, men styker på teorien. han sier at han fårstår ingenting, har kastet bort 50 000 på et sertifikat han ikke greier, og er veldig deppa over alt han ikke greier. jeg sa til han at han greier da masse, at han er veldig flink som prøver så hardt som han har gjort, men d virker som han bare tenker på alt han ikke greier:( jeg får ikke han bort fra de tankene, hva skal jeg gjøre?
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 høres ut som moren hans har skikkelig issues. enten bør man slutte å fortelle henne noe som helst, eller så bør noen ta seg en prat med henne. sånt går bare ikke an! det utrolig mange gjør feil, er at de tror det å gjøre feil betyr at de har mislyktes. det er det vi lærer på skolen, at å gjøre feil er galt. men sannheten er at man lærer mye mer av å gjøre feil enn å gjøre alt riktig. ved å gjøre feil må man tenke mye mer gjennom ting og så vet man hva som ikke fungerer, slik at man kan prøve igjen på en annen måte. og hvis man gjør feil igjen, så blir man enda litt klokere og lærer masse. dette tror jeg typen din trenger å lære seg. og det verste man kan gjøre er å gi opp. da oppnår man hvertfall ingenting. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå