Gjest Skrevet 12. juni 2007 #26 Skrevet 12. juni 2007 Jeg jobbet i en barnehage i et land hvor folk knapt har hørt ordet vaksine, og hvor det er en smule eksotisk å være vaksinert. Likevel var det to autistier i den lille barnehagen jeg jobbet i. Det er nok derfor jeg selv er skeptisk til argumentet med at autisme skyldes vaksiner...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #27 Skrevet 12. juni 2007 Jeg ville iallefall satt meg inn i disse to ekstra vaksinene du nevner her. I feks Asia gjennomgår de fleste barn Hepatitt B som barn, uten komplikasjoner. De har dermed livsvarig immunitet. Vaksinen innføres fordi vi i vesten reiser mer, og ikke har gjennomgått sykdommen som barn. Vi kan få leverproblemer om vi får sykdommen i voksen alder. Ser ikke helt poenget med å vaksinere barnet mot denne sykdommen, du bør kanskje heller tenke på å vaksinere deg selv! BCG-vaksinen er tatt ut av det svenske barnevaksinasjonsprogrammet av den enkle grunn at den ikke virker. Folkehelsa velger å beholde den en stund til, det er folkehelseinstituttet selv som produserer, godkjenner og anbefaler vaksinen... Kikhostevaksinen er nok et godt eksempel på en vaksine helt uten effekt. Norge har i dag den største kikhosteepidemien siden 60-tallet, mens vaksinasjonsdekningen aldri har vært høyere. Allikevel velger folkehelsa å fortsette vaksineringen med denne komponenten. Det finnes over 140 forskjellige typer hjernehinnebetennelser, mange av dem lagt farligere og mer utbredt en pneumokokker. Disse finnes det ingen vaksiner mot. Etter innføringen av Prevnarvaksinen i USA, er det meldt inn 217 dødsfall de 4 første årene, i følge det amerikanske innrapporteringssystemet VAERS. I Norge er tallet på innrapporterte bivirkninger steget med ca 60% etter innføring av Prevnar i 2006. Helsevesenet unngår å nevne at langvaring diarè er en alvorlig bivirkning mange sliter med etter vaksinering. Ett barn døde i fjor av uttørkning i etterkant av Prevnar. Jeg vil anbefale alle som er i tvil om vaksinering å sette seg grundig inn i saken før de tar en avgjørelse. Det norske helsevesenet har all sin kunnskap og anbefaling om vaksiner fra folkehelsa, som igjen produserer, distribuerer og anbefaler vaksinene. Folkehelsa er øverste organ innen helse i Norge, over storting og regjering.
mammatilpia Skrevet 12. juni 2007 #28 Skrevet 12. juni 2007 Jeg leste endel om vaksiner på internett og ble skremt. Det står mye negativt der. Jeg er ikke legederfor spurte jeg venner som er leger og sykepleiere. De vaksinerer alle barna sine. Som en av de sa, selvfølgelig kan det være noen barn som reagerer på vaksinen, (som med all annen medisin), men vasinene redder mange flere barn fra å bli syke enn de gjør barn syke. Staten ville ikke brukt milliarder på vaksiner hvis det ikke var bra for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå