Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Og er det noen vaksiner barnet ditt ikke har tatt/skal ta? Og evt. hvorfor ikke? Jeg hørte om noen skumle bivirkninger på den hjernehinnevaksinene.. Men må jo veie på negative og positive siden ved den.. *skeptisk*
lisje marthemora Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 har gjort det med de 3 første ,men da var ikke hjernehinnevaksinen vert. hva var bivirkningene?
MammaDilla Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Jeg tenker som så at bivirkninger som kan bli farlige har så lav %del at jeg velger det fremfor å ikke vaksinere, da den konsekvensen har en større risikofaktor. Poden min skal ikke på 5 mnd kontroll pga fellesferie og fordi han legger godt på seg. Så han får ikke neste vaksine før 6 mnd kontrollen. Velger å gi han alle vaksinene.
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Jeg kommer ikke til å gjøre det. Har negative og personlige erfaringer med HiBvaksinen (ikke prevenar) og er generelt skeptisk til å putte gift i kroppen på et lite barn uten immunforsvar.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 skal på 3mnd kontroll om 1 uke. Kommer til å be om å få utsette vaksinen iallefall 1mnd. Synes det er veldig tidlig å gi vaksiner ved 3mnd alder. Blir spennende å se hva Helsesøster sier :-) MMR vaksinen skal hun ikke få når den tid kommer. Mulig jeg er paranoid men det som har vært sagt om MMR vaksinen og autisme synes jeg er forferdelig skremmende. Så da får hun heller evt. få de vaksinene som enkeltvaksiner, men den avgjørelsen tar vi når vi kommer dit :-) Ellers så tror jeg at vi kommer til å følge vaksinasjonsprogrammet
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Vi har ikke kunnskap nok til å gjøre annet enn det som er anbefalt.. Stoler på at det er grunn til at det er lagt opp sånn som det er. Har i tillegg opplevd et tragisk dødsfall i familien som kanskje kunne vært unngått om babyen hadde fått hjernehinnebetennelsevaksinen.. (født før 2006)..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Skulle ønske alle vaksinerte jeg. er egoistisk ovenfor barn som ikke kan vaksineres å la være.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Og du vet at hjernehinnebetennelsen babyen fikk var den meget sjeldne formen prevenar virker mot? VELDIG får barn får den og den er sjelden farlig for barn over 2 år. Bivirkingene av vaksinene er det verre med.. De kjenner vi IKKE til. Husker dere prøvekaninforsøket på tenåringer for ca 10 år tilbake? Vaksine mot en type meningokokk. Den ble stoppet.... Hvorfor? Bivirkinger. Prevenar blir ikke brukt i andre land enn Norge i hele Europa og er kun 6 år... Noe å tenke på. VI lar ikke vårt barn bli en slik prøvekanin.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Nei, det gjør vi ikke. Satte meg heller ned å leste en del, istedenfor å følge saueflokken. Eller strømmen. Enkelte vaksiner er jo i vaksinasjonsprogrammet rett og slett fordi det koster staten en del å la mødre være hjemme med syke barn (blandt annet kusma. Ja da, det er farlig for "voksne" gutter, vaksiner gutter når de kommer i puberteten sier nå jeg, i steden for alle bitte små barn.)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Nei, vi vaksinerer ikke! Vil ikke utsette barna mine for eksperimenter hvor ingen vet noe om langtidsbivirkningene.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 Ja, det var en del som ikke følger programmet her ja.. Jeg syns det er litt og tenke på jeg da.. For skulle det skje gutten min noe pga. en vaksine han har fått så hadde jeg jo fått kjempedårlig samvittighet. Men på den andre siden så hadde jeg jo fått kjempedårlig samvittighet om han hadde fått en av sykdommene (blitt alvorlig syk), mens han kunne vært vaksinert.. Er jo som og velge mellom to onder på en måte.. For ingen kan jo se inn i fremtiden (med tanke på bivirkninger og sykdom).. -HI-
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 ja, vi har valgt å følge vaksineprogrammet så langt. Det har vært snakk om å kanskje vaksinere mot vannkopper, en slik vaksine er ikke aktuelt for oss fordi vannkopper ikke er en alvorlig sykdom og faren for bivirkninger av sykdommen er liten...da synes jeg vaksinen høres farligere ut. Men sånn som programmet er i dag synes jeg det høres fornuftig ut
Arb.ledig husmor Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Ja, vi følger programmet... Eg fikk de samme vaksinene når eg vokste opp, og da med andre kombinasjoner enn de man får i dag. Og eg lever og har nesten aldri vært sjuk. Det med MMR og autisme, er ikkje farlig lengre, for eg mener at det som kanskje gjorde at barn fikk autisme av den, finnes ikke lengre i vaksinen.. Så det er eg ikke noe redd for!
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 Det ble faktisk gjort nye studier som viste at det ikke er noen sammenheng mellom MMR og autisme, så det trenger man ikke være redd for nei
Na`is`vi`mi` Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Hadde sjøl hjernehinnebetennelse når eg var baby... Det var ei skremmande opplevelse for mor mi.... Så her følges vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke.. Har ikkje samvittighet til å la være.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 Kan du vise til den undersøkelsen er du snill? Tusenvis av foreldre med autistiske barn er sikre på at det skyldes MMR vaksinen. Autisme oppstod da vaksiner ble innført. Det EKSISTERTE ikke før. I USA er autisme langt vanligere enn i f.eks. Norge, og vaksinasjonsprogrammet inneholder flere vaksiner. I Amish-miljøer finnes heller ikke autisme, og de vaksinerer heller ikke sine barn.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #18 Skrevet 11. juni 2007 Jadda, det er også noen som har bekjente som ble lamme fra livet og ned pga. BCG. Oldefaren min ditten og oldefaren din datten. Som noen over her allerede har skrevet, så kan det godt hende at den type hjernehinnebetennelsen du hadde ikke vaksineres mot.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #19 Skrevet 11. juni 2007 Så "sinna" og småfrekke de som ikke følger vaksinasjonsprogrammet høres ut.. Spesielt mot de som sier at de følger det.. Noen velger og følge det, andre ikke.. Er vel ikke noen vits i og høres nedlatende ut fordet?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #20 Skrevet 11. juni 2007 He he, sorry, ikke meningen å være så grinete, vært en lang dag;) Jeg bare syns det er så synd at så mange følger programmet satt opp av en stat som tenker MYE på penger, (les resten av setningen, den er viktig!) uten å sette seg inn i saken. De som er med på denne debatten holder jo tydligvis på å sette seg inn i saken da, så det er vel idiotisk av meg å komme her å være krass. *UNNSKYLD*
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #21 Skrevet 11. juni 2007 Ja få får den, men denne babyen fikk det. Gikk kjempe-raskt og døde rett før han skulle fyllt 1år... Det gjør vel at vi tenker mer på det enn de som ikke opplever noe sånt blant noen de kjenner. Risikoen kommer nærmere på en måte.
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 11. juni 2007 #22 Skrevet 11. juni 2007 Det er vel faktisk denne vaksinen som fortsatt gis til babier, bare i dobbelt dose. Min mors venninne måtte trene seg opp til å gå etter den, og er nå 85% ufør. Tragisk.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #24 Skrevet 12. juni 2007 Uff.. synes det er skummelt med vaksiner jeg..... Men kommer nok til å følge programmet likevel, siden jeg ikke vet nok om det.... Spesielt skummelt siden sønnen min "må" ha to ekstra vaksiner (BCG og mot Hepatitt ettersom vi skal besøke hjemlandet til sambo... (Han har ikke "fått lov" av staten å reise hjem før han har vært her i 7 år pga politisk asyl - ellers kunne vi nok venta lenger, men fullt forståelig at han vil "hjem" en tur!!) Så poden må nok vaksineres........ gruer meg..........!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #25 Skrevet 12. juni 2007 Jeg flyttet selv til utlandet når jeg var liten og tok bl.a. BCG når jeg var ett år. Det å gi BCG og hepatitt B osv. syns jeg er en nødvendighet når man skal ut å reise. De er i hovedsak barnesykdommene jeg syns det er viktig at barnet får gjennomgå naturlig, for jeg tror det er en hensikt i at disse sykdommene finnes, og at barnet går gjennom flere prosesser som går på det psykiske så vels om det fysiske. I tillegg så syns jeg mange av de andre vaksinene tas ALT for tidlig i forhold til hva som strengt talt er nødvendig. Jeg syns man skjerme de minste ganske godt mot omverden/smittekilder, i steden for å sprøyte gudene-vet-hvor-mye-dritt inn i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå