katlinka Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Lurer på om jeg er sær som blei litt skuffa når snuppa ikke fikk julegave av den ene fadderen. Nå er det snart bursdag, så er spent om jenta får en presang...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Får av gudfar og gudmor (min bror og hans samboer), men får ikke av de to andre fadderene som er fetter og venn av min x. Blir også litt skuffet ja. Om da ikke hun har fått og jeg ikke har fått vite det av x.
HTC Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Vårt barn får heller ikke gaver fra 2 av sine faddere. Hun fikk dåpspresang og gave til 1 års dagen sin. Ut over det har hun ikke fått til jul eller bursdag av disse to. Hun er nå 3 år. Registrerte det første gangen og stusset litt på at de ikke sendte ett lite julekort eller noe lite noe (trenger jo ikke være så dyrt, ett par søte sokker feks), men nå reflekterer jeg ikke over det. Det bare er slik.
LL67 Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Ja, det ville jeg virkelig ha reagert på! Våre barn får både bursdags- og julegave fra fadderne, og vi tar det som en selvfølge at vi gir det vi også. Hun ene vi har som fadderbarn gir vi alltid litt ekstra i forhold til søsknene også, hun får alltid en teskje i sølv i tillegg til de "vanlige" gavene. Dette for å markere litt at hun er spesiell for oss. Men summene vi bruker på gaver blir omtrent like mye likevel:)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 nei, jeg forventer det ikke. men det er jo veldig koselig å få noe. det er dem egen valg.
Sivalur Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Hvordan kan man ha både gudfar og gudmor, evt to gudmødre/fedre? Sånn jeg trodde det var, så er gudmor el. far den som bærer frem barnet til dåpen (så i mange tilfeller mor eller far selv). De andre som er med opp er faddere.. Forventer og forventer, jeg tror våre faddere kommer til å gjøre det, to av de er onkler, de andre to er typen til å gi gave. Gudmor er bestemor, hun gir gaver i ett sett. Hadde nok blitt skuffet om det ikke kom en gave fra en av fadderne ja.
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Faddere og gudmor/gudfar bør gi gave, synes jeg. Sånn har det alltid vært i vår familie i alle fall og både søstrene mine og jeg gir til dem vi er faddere til. Når man blir voksen er det vel kanskje ikke så mye vits lenger, da ;o)
katlinka Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2007 Er også vant til at man gir julegave/bursdagsgave til fadderbarna og gjerne litt ekstra; både på min og samboers side, så derfor vi reagerte litt kanskje.
Kamomille Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Ja, jeg hadde nok stusset litt dersom barna ikke fikk en oppmerksonhet av fadderne sine til jul og bursdag. I min verden skal jo fadderne gi ekstra støtte og oppmerksomhet til fadderbarna sine - også utenom jul og bursdag. Ellers blir det jo bare et navn på papiret:)
peonererfine Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Litt forskjellig. Den ene fadderen annonserte etter dåpen at hun kom bare til å gi gave til enten bursdag eller jul. Foreløbig har hun fått 1 julegave (av to mulige;-), og hun virker ikke å huske når bursdagen hennes er. En annen fadder gir gaver til alle slike dager mm. To andre faddere gir sporadisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå