Gå til innhold

Samboer ta 6 mnd perm?

ღZalina med Robin og Isabelleღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har blitt så heldig at samboer har sagt han vil ta seg perm fra jobben.. da håper jeg han vat hva innebærer.

Jeg skal studere og evt. ta meg en deltidsjobb..

Hva har dere andre for erfaring til dette. det innbærer ja at samboer må ta seg av en gutt på 2 år og en liten jente på 6 mnd. slik at jeg jobbe.

Det føler jo så klart med husarbeid og div... da jeg ikke vil få muligheten til så mye..

jeg er så usikker i forhold til om han klarer det og om det vil gå bra..

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Samboeren min tok 5 mnd. perm. Vi har riktignok bare ett barn, men mine erfaringer var veldig gode. Pappaer klarer kjempefint å ta seg av barna, men de får jo ikke alltid muligheten til det hvis vi er veldig overbeskyttende mammaer. Det eneste jeg kanskje måtte se gjennom fingrene med var at det ikke ble gjort så mye husarbeid som jeg hadde ønsket, jeg gjorde tross alt det meste selv, mens jeg var hjemme. Men i stedet for å lage mye styr rundt det, så tenkte jeg som så at jeg syntes det var koselig at de hadde det fint sammen hjemme (det gjorde det mye enklere for meg å jobbe). Dessuten kunne jeg bare be ham om å gjøre det, så ble det gjort.

Men konklusjonen min er at det går kjempefint, og jeg tror virkelig at du og han får det enda bedre sammen ved at han nå vet mer om hvordan din hverdag er. Og så vil du merke at han kommer til å være så skravlesyk når du kommer hjem. Det er ganske komisk, for mannen min skulle bare skravle og skravle når jeg kom hjem, og jeg hadde mest lyst til å prate minst mulig den første timen. Han er akkurat sånn selv når han kommer hjem fra jobb, så det viser kanskje at kjønnene ikke nødvendigvis er så forskjellige, men at våre forskjellig roller gjør at vi oppfører oss på spesielle måter.

Vet ikke om du fikk nok svar (ser nå at jeg har svart ganske så rotete), så du må bare spørre om det er noe konkret du lurer på.

Skrevet

Synes det var bra til svar jeg.. jeg håper jo at det går bra og at vi kan gjøre det sånn, men jeg er veldig skeptisk.. hehe..

Vi har akkurat kjøpt oss hus, dette får vi ferdig i staten av neste år... det er helt nytt.. og mye å gjøre.. vi skal legge fliser på bad, bygge garassje og veranda.. så vi har sommeren..

Og da mener han at han kan ta ut perm, slik at han kan være hjemme med barna og få gjort ting.. da altså snekkre.. haha.. som om han kommer til å få tid til det.

Det er jo så vidt jeg får tørket meg i reva etter å ha vært på do.. fordi jeg må løpe etter han lille.. og så mannen min.. plutselig være hjemme.. da nevner jeg at han har sittet.. 4 timer aleine hjemme.. mens jeg var på kino.. og sønnen vår er 18 mnd nå.. hehe kan ikke si han har mye erfaring å være hjemme med sønnen sin..

Så skal han liksom ta var på 2 og hus. hmm mens jeg jobber og studere...

Men for all del han skal få lov til å prøve seg! hihi

Skrevet

Hihi, det høres ut som vi har det ganske likt. Oppussing og barnepass går sjelden veldig bra, i hvert fall ikke hos oss. Men, det kommer mannen din til å oppdage tidsnok, og så lenge ingen stresser ham med at ting skal bli ferdig, så får han nok noen veldig fine måneder sammen med barna deres. Det blir sikkert litt slitsomt for ham til å begynne med, men så kommer han inn i rutiner, og det er jo det som er så viktig, at pappaene ser all jobben vi har - og all kosen vi har, for det er det jo tross alt.

Skrevet

Sambo var hjemme fra juli til april. Siden jeg er student fikk vi sommeren sammen, men så var han for seg selv fra august da jeg leste hver dag (hadde eksamen i november-desember). Han hadde meldt seg opp i et fag ved universitetet, men fant fort ut at det var umulig å gjennomføre. Hvis mannen din regner med å få snekret og det er nødvendig at det snekres, er det ingen god ide at han er hjemme. Men jeg synes jo det er viktig at han er hjemme, og da skjønner han snart at det ikke gårå gjøre begge deler. Så hvis det ikke er strengt tatt nødvendig med snekring tror jeg det bare er lurt at han er hjemme. Mange fedre tror det er fri å være hjemme m barn, og det er det jo ikke. :-)

Skrevet

Hei

Jeg tror samboer kommer til å forstå at det ikke blir så mye tid til snekring etter en stund. han er kjempe flink med lille gutt og han kommer nok til å ta godt med ansvar til de 2 barna.

Jeg snakket med han om dette igår.. og han skjønte hvist at snekringen kanskje blir litt utsatt og bare kanskje da jeg hadde fri.

Det kan jo gå veldig bra, så han skal få lov.. om han tror han vil det.. og han sier han vil. Så jeg må nok bare gi han den sjanse.. Håper jo han får et kjempe godt forhold til barna, og skjønner hva jeg har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...