Gå til innhold

spm ang kaffi.................


lullen snart 4trollunger :)

Anbefalte innlegg

Jeg er en iherdig kaffi drikker og hiver vanligvis innpå liter etter liter.... (for å ta hardt i) :)

Men etter at jeg fant ut at jeg var gravid har jeg kuttet det ut.

Hører overalt at kaffi er BIG NO NO!

Vet at koffein ikke er bra, men hvorfor?!

 

Har ikke funnet noen info om hva det gjør med fosteret osv.

 

Noen som vet?

Er kjempe nyskerrig.... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

=) Har funnet ut at jo mindre kaffi jeg drikker jo vondere smaker det. =)

kansje en liten fordel å holde seg unna. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at mye koffein kunne føre til spontanabort. (huff, ikke for å skremme)

I tiden etter eggløsning drakk jeg kanskje 5 kaffekopper hver dag. Da jeg fant ut at jeg var gravid prøvde jeg å trappe litt ned. Det var litt vanskelig først, men plutselig klarer jeg ikke synet av kaffe lenger. Brekker meg på tanken. Jeg drikker ikke kaffe i hele tatt nå, og det går supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om de vet akkurat hvordan det kan være skadelig for fosteret, men man tror at mye koffein kan skade fosteret. Bare tenk hos voksne så har det jo en viss sentralstimulerende effekt; man føler seg våknere osv. Hvis du noen gang har lest til eksamen og glømt å spise, bare helt innpå med kaffi og fått sånn kaffiskjelving som jeg kaller det, forstår du at kaffi har virkning på flere måter hos oss. Alt som har en virkning har en bivirkning, og det er vel denne de er redd for. Men jeg har aldri lest akkurat HVA som skjer med fosteret.

 

Men så er det ikke akkurat lett å forske på sånt heller, for da må man jo utsette et foster for muligens farlige ting. Og det er jo ikke helt etisk bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar. =)

Det er jo egentlig ganske logisk når jeg tenker etter. =) hehe

 

Er vel kansje den litt "vansklige" typen som må ha en begrunnelse ting. =)

(hvis jeg kan kalle det det)

Klarer ikke alltid å slå meg til ro med enkle svar og løsninger, på en måte. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt. Er ikke alltid kjekt å bare få regler og forbud tredd nedover hodet. Er mye lettere å akseptere ting hvis man vet hvorfor det er slik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sikkert. =) hehe

Det er rart med det.... På de fleste NO NO tingene har de store kampanjer og flotte forklaringer og bilder på "hvem, hva hvor og hvorfor", men på kaffi.... Jo der får du -Nei, sånn er det bare...forklaingen. =) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Men jeg tror det rett og slett er fordi de heller er litt føre var. At man egentlig ikke vet så veldig mye annet enn at stort koffein-inntak kan øke risiko for spontanabort. Det er utrolig mye slikt i medisinen egentlig, at man vet at noe er farlig eller skadelig, men ikke hvorfor. Mange uløste mysterier enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant det. =)

Man må nok bare slå seg til ro med å godta NO NO`ene. =)

Alt for babyen(e). =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...