Gå til innhold

Er Live ett vanlig navn? Hvor mange kjenner noen som heter det og hva assossierer dere med navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Live har ikke vært et vanlig navn frem til nå. Hadde ei på skolen som het det, ellers vet jeg ikke om noen. Men - navnet har hatt en voldsom økning de siste årene, så at det vil bli mange jenter ved navn Live fremover er det ingen tvil om! I fjor var det 107 som fikk det navnet i følge SSB.Til sammenligning var det 49 som fikk navnet Liv, og 362 som fikk navnet Emilie.

Live er helt vanlig, men de personene jeg kjenner som heter det er ikke representative for navnet. Med det mener jeg om du skulle hatt de assosiasjonene til navnet hadde du ikke vært fornøyd. Jeg kan tenke meg at det egentlig er ett fint navn da, men ofte blir sånt ødelagt om man kjenner noen som ikke er helt snille med det navnet.

Annonse

Jeg har en nydelig niese som heter Liva!!! Broren heter Lucas. Syntes det klinger såå fint med Lucas og Liva.....Min søster vurderte også Live, men vi kom frem til at Liva låter litt mer naturlig, Live er liksom ikke helt ferdig føler jeg.

Tonje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...