Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser stadig at de minste helst skal holdes borte fra solen, men det er ikke lett med en ettåring som elsker å løpe rundt.

Lurer derfor på følgende:

Hva slags solkrem bruker dere på 1-2 åringene? Fysisk eller kjemisk filter? Smører dere fra solen står opp til den går ned? Bør man smøre under klærne? I tilfelle med hvilken faktor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smører med fysisk filter (faktor 25), men kun når jeg skal være ute med han og leke. Smører der sola treffer han, men ikke noe annet enn det.

Skrevet

Jeg bruker Lavera med fakor 30. Kjøpt på helsekosten.

Skrevet

jeg bruker solfaktor 20 på lille gutt noen ganger 30, helst meg lite parfume i, han er så sensentiv.

Smører hele kroppen hans, på stellebordet og mange ganger ut på dagen. han har ennå ikke blitt solbrent og har fått en fin farge..

Det er veldig vanskelig å ikke la barn være i sola. herre.. gutten min bor i sola...bader og løper rundt.

Så lenge dem blir beskyttet for solbrenthet og de farligste uv strålene. Bruker hatt!!!!

Så kan dem være ute i sola, mener jeg

Skrevet

Jenta mi er 2 år og elsker å bade og leke på stranda hvor vi er hver dag nå. Og når vi er hjemme, bor hun ute på terassen. Jeg smører mange ganger om dagen med SF 20 og det holder. Hadde SF 40, men hørte at det ikke er bra og at det holder med 20. Smører også solkrem i hodebunnen fordi hun har så tjukt hår at hun svetter ihjel selv uten lue på. Men det funker fint å smøre hodebunnen.

Skrevet

Vi brukte den babyline med 25 i solfaktor, men hun ble brent på legga selvom vi smurte godt. Kjøpte da Vichy med solfaktor 50, og likte den mye bedre.

Jeg smører henne flere ganger om dagen, men ikke under klærene, selvom det sies at man skal det for å oppnå full sol beskyttelse

Skrevet

Har akkurat vært på Kreta, og de største ungene brukte faktor 50 og ble alikevel brent. Minsten hadde fått ny UV-drakt med UV hatt til, den var helt suveren. Trenger bare smøre ansiktet, hender og føtter og ungen kan være i sola hele dagen uten å bli brent. Anbefales! :o)

Skrevet

Hvordan var det på kreta nå? Veldig varmt? Hvordan var bade temp i sjøen egentlig? Vi reiser til kreta på torsdag serdu... Ser du også har barn født i sept. 05, var det fin for h*n der?

Skrevet

Tempen lå vel mellom 25 og 30, var en dag det var 35 grader, men heldigvis ikke flere. Vi badet i sjøen mange ganger om dagen, var grei temperatur men så klart ikke like varmt som det vil være i juli.

Egentlig burde vi vært der i 3 uker, fordi første uken med lille snupp der var ganske vanskelig. Hun fikk feber 2. dagen, ble litt forkjølet, men det gikk fort over. Men det værste var at hun spiste ikke noe. Ikke is, brød, middag, ingenting. Syns det var fortvilende, vi har vanligvis veldig matglade barn. Hun drakk også ganske lite, ville ikke ha melk eller vann, bare juice og brus, men lite av det også. Andre uken begynte hun å spise litt bedre, men fortsatt ikke middagsmat, bare litt brød og yoyhurt og is. Men hun begynte å trives mye bedre, badet i bassenget masse, lekte i sanden og koste seg veldig.

Var på sydentur i fjor også, da var hun 8-9 mnd, og det gikk utrolig bra. Hun var som en engel på resturanter, bare blid og søt. Denne gangen hadde hun ikke særlig tålmodighet til å sitte stille på resturanter, så det ble ikke like koselig som sist. Begynner å bli ganske trassen for å si det sånn.

Men alt i alt var det en fin ferie, selv om det gikk bedre i fjor. Hvor på Kreta skal dere da? Vi var på platanias. Tror vi var veldig heldig med stranden der, så at de plassene rett ved hadde mye dårligere strand. Det var forresten mange dager med mye vind, siste dagen var det så mye vind at vi ikke klarte å være på stranden, ble for kaldt.

Skrevet

akkurat kommet hjem fra Kypros, smurte lillegutt på 14 mnd med faktor 40 to ganger om dagen. Han var jo ikke mye i sola, men det ble jo litt fram og tilbake, et lite bad og litt krabbing på han også. Men han hadde stort sett alltid en t-skjorte på seg og solhatt. Smurte alltid hele kroppen.

De må jo kunne være en tur i solen for å leke litt, men ikke hele dagen i sola. Viktig med beskyttelse og en solhatt. Ble fort fortrolig med hatten da den beskyttet mot sol i øynene.

Skrevet

vi og kom nettopp fra ferie i varmen, jeg smurte med faktor 25 med partikkelfilter, og bare på de delene som ikke var dekket av klær..Var ikke antydning til noe solbrenthet heldigvis. Må innrømme det var stress, kremen er seig, og med ei tulle som ikke klarer å være i ro ble det ganske kavete..jeg var bekymret konstant for at hun skulle bli brent, så jeg smurte nok litt mye..

Skrevet

Smører med Babyline faktor 25. Men siden den har blitt så klinete pga at lokket er ødelagt har jeg med en annen på tur; Ambre Solaire faktor 30. Synes begge er bra. Men irriterer meg litt over at Ambre Solaire sin er grønn, og farger av på klærne om man ikke passer på... Smører kun der hun ikke har klær. Så sant vi er ute, så smører jeg hele dagen. Er ikke fullt så nøye kl 18 som kl 12 da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...