Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 gutten er 3,5 uker. Kan jeg ta i bruk babybjørn eller er det for tidelig?
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 På de to som jeg har sett på står det minimums vekt på 3,5 kg. Jeg trodde det var for tidlig for min 1 mnd gamle baby å sitte i en sånn. Vurdert sjal jeg, men så nevnte helsesøster at jeg kunne bruke baby Bjorn. Må bære min datter en del pga luft og kosesyke
mammmamia ** Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Du bør ikke bruke Babybjørn på en så liten baby!! Sittestillingen er helt feil, og belaster hoftene og ryggen alt for mye... Har du vurdert å heller kjøpe sjal eller Mei Tai e.l.? De har riktig sittestilling og kan brukes helt fra fødselen av, babyen kan ligge eller "sitte" i sjalet og verken du eller babyen får noen belastning..! Absolutt å anbefale :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 jeg har bare god erfaring med babybjørn....gutten min stortrives. Sjal er sikkert kjempeflott det også, men spør du meg så er det som så mye annet for tiden - en motesak. Nå skal "alle" ha sjal....babybjørn fungerte flott for oss!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Kan godt være at det funket bra for deg, men det er ikke heldig for babyen..!
snartmammapåny Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ble frarådet på det sterkeste av kiropraktoren til småen å bruke babybjørn på små babyer. bør være over 3mnd. og hun var ikke helt positiv til det da heller. var vist noe med belastningeb på rygg og hofter til babyen som ikke var så bra. Derimot så foreslo de babybjørn som en "løsning" på kolikkproblemet vårt på helsestasjonen. Så ikke lett å bli klok på tingene. Tror nok jeg stoler litt mer på kiropraktoren når det kommer til rygg og hofte ekspertise. Så jeg har kjøpt beresjal som jeg har småen i nå, og heller bytte det ut med babybjørnen når han blir større;)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 jeg anbefaler babybjørn...min gutt stortrives i den!!!!
Videlivi Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Vi begynte å bruke vår da vesla var 1,5 mnd, da bare korte turer. Hørt at man kun skal bruke den i 20 min pr mnd dvs hvis barnet er to mnd, kan den brukes i 40 min =) Manuel-terapauten vi gikk til sa at det ikke var så bra, men fryktelig lettvindt, for man har to hender fri. ( brukte den da jeg var alene og skulle i bilen eller på korte turer med både barn og hund...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå