Gå til innhold

vil at gutten min skal få litt farge ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette skikkelig gale ? bruker jo solfaktor 40 og han står aldri i solen ...men kunne godt fått seg litt farge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette er et seriøst spørsmål jeg, men ja, en bør ikke fokusere på at en baby skal være brun.

Skrevet

De er jo skjønne når de har litt farge da. Gutten min har fått litt farge på beina, uansett om han bare har ligget i skyggen, blir brun der også. det viktige er at de ikke blir brent og overopphetet.

Skrevet

Mente,"men, nei"...

Skrevet

du kan jo ikke begynne å sole ungen liksom.. må jo bruke høy faktor og helst skygge.. så vet ikke hva du helt mener jeg.. om du bare ønsker det.. eller skal prøve å "sole" han litt liksom.. jeg holder min borte fra solen iallefall ( er på stranda og sånt.. men har parasoll.. og har akkurat vært i tyrkia.. min lille gutt er like blek som før.. heldigvis egentlig.. for da har jeg vært forsiktig nok =) ).. De har ikke den samme huden som vi har..

Skrevet

takk for svar ... passer self på at han ikke ligger i solen

Skrevet

nei jeg sier jo selfølegelig ikke at jeg skal ligge han på ett teppe utenfor og steike i babyolje ... han er bare 3mnd og ligger kun i skyggen , som sagt har han 40 i solfaktor på seg og tror ikke han blir brent men hva med de korte turene ned til butikken og sånt ?? kan jo ikke akkurat pakke han inn i lammeskinnet ...det kommer jo litt sol på de lille beina hannes.

vil de få litt farge ?det ville vert søt...

HI

Skrevet

Jeg tror det er sunt om de får litt farge, med det mener jeg ikke at de skal bli brune eller at de skal soles. Og hvertfall ikke at de skal bli brent. Men om de får en sunn farge av å være i sola litt så er det bare sunt. Det er jo bare når de er bitte små som de holdes virkelig unna solen. Datteren min på 2,5 kan jeg liksom ikke putte under en parasoll. Men masse solkrem og ikke i sola midt på det værste på dagen så får hun en fin sunn farge, uten at jeg soler henne. Skal de holdes inne liksom?

Nei de har ikke samme hud som oss, men om pigmenter bygges opp sakte så tåler de sola bedre og slipper å bli så fort brent.

Men det er klart at alle har jo forskjellig hud da. Både jeg og samboer er av typen som sjelden blir brent og det har våre barn arvet. Begge får farve uansett.

Og det trenger ikke ha noe med hårfarve å gjøre, jeg er blond og blåøyd, men blir fremdeles fort brun. Samboeren min er mørkhåret og brunøyd...jentene er lyshårete og brunøyde;)

Skrevet

Man kan jo selvfølgelig ikke gjemme de bort.. ;) Jeg går også tur i vogna selv om det er sol.. og det blir jo til at man sitter litt i sola også.. Så vil nok få litt farge kanskje etterhvert.. Jeg gjør vel akkurat det samme som deg tenker jeg. Kan jo ikke gjemme oss helt bort selv om det er sol.. ;)

Skrevet

ungen til HI er 3mnd.

Skrevet

Da blir visa veldig annen, mi minste er snart et år... Ble jo født på sommern i fjor og det ble en sommer i skyggen for å si det sånn;)Så små barn har ikke noe i sola å gjøre og de skal ikke ha farge. Til HI: Til neste år blir alt litt lettere.

hilsen anonym over her

Skrevet

Tja.... nå de er så små så syns ikke jeg det har noe å si om de har farhe eller ikke. De skal jo ligge i skyggen og man skal ikke smøre de med solkrem.... Litt farge vil de få uansett. Vi var på Kypors i mai og da var minsten 3 mnd. Han lå i skyggen 95% av tiden. Bortsett fra bad i bassenget og sjøen, men han fikk faktisk skille etter smokken hehe : ))

Han var hvit rundt munn mot slutten oppholdet.....så sola reflekterer jo på de som ligger i skyggen også...

Skrevet

Min gutt på 8 mnd har fått bittelitt farge på hendene og i kinnene. Og nei, jeg har ikke solt han. Men jeg har han jo med utendørs, får litt farge selv om han er i skyggen eller når det er overskyet.

Skrevet

Er dette virkelig seriøst? Kan nesten ikke fatte at dere synes det er stas at babyer på 3 mnd får farge. De er like søte uten, spør du meg.

Skrevet

Daaaahhhhh.... HI, du må virkelig være tett i nøtta.

Skrevet

Nå får du gi deg. Hva med å like godt legge ham i et solarium?

Skrevet

Jeg lot aldri førstejenta mi ligge ved solen i det hele tatt, det må i så fall ha vært når vi bærte henne til bilen, inn til huset osv osv....

Andre jenta mi kan ikke være i solen, for hun er født med albinisme. Men legen på Riksen sa at barn under ett år aldri skal være i solen uansett.. de har veldig skjør hud og kan lett bli brent, uansett hvor mye solkrem vi smører de inn med...

Å ønske babyen brun er en ting, men å gå inn for å få han brun blir noe annet.

jeg personlig ville aldri ha "brunet" barna mine.. de er fine akkurat som de er=)

Skrevet

Er vel ikke det HI mener vibeke... At hun med vilje skal sole ungen sin! Hun sier jo at det ikke er det hun mener!

Man kan ikke unnvære at en unge på under et år er i sola?? Dattera mi er snart et år, og hun har vært i sola en del. Kan jo ikke stå med parasoll over henne når hun bader liksom... så HI, gjør som du selv vil:) Bare pass på å smøre godt!! :)

Skrevet

SOM SAGT ! jeg skal ikke SOLE ungen min !! har ingen planer om det heller .... jeg har da vel aldri nevnt jeg skal ligge han i solen og steike seg til han blir gylden og fin ? han ligger trygt i vognen i skyggen han med solfaktor 40 på seg !

jeg kan no ikke se noe gale med at beina hannes får litt farge på seg ? har heller ikke sagt at han er mye finere med litt farge på seg ? sønnen min kommer til og vere den fineste ungen i verden for meg uansett herregud ta dere sammen ...e det rart anonymknappen blir brukt så ofte ? man blir jo halshugd her inne ,

som sagt skal ikke jeg ligge han i solen og for gudsskyld skal han ikke få bruke solarium før han er 5mnd ! jeg mente bare det hadde vert fint om han hadde fått litt farge på beina SELV OM HAN LIGGER I VOGNEN I SKYGGEN !

ha en fin kveld --HI

Skrevet

uffda

Jeg synes det er veldig søtt at min baby er så melkehvit, så bleke blir man jo aldri når man er voksen. Så jeg håper ikke at min baby får farge på leggene... Dessuten er det gøy å holde en naken, hvit baby inntil seg og se seg i speilet - da ser man så brun ut selv:)

Skjønner egentlig ikke helt hva HI vil? Hun synes ikke det er finere med litt farge, men vil at gutten skal få farge? Hvorfor vil du at han skal få farge dersom du ikke synes det er noe finere?????

Skrevet

Barn under ett år skal helst ikke få direkte sollys på seg - uavhengig om du bruker solkrem eller ikke. Så hvis jeg ser en baby på 3 mnd som har fått farge på seg, så tenker jeg IKKE at det er fint, men at babyen har uansvrlige foreldre! Det er ikke noe problem å holde en baby i skyggen med bruk av parasoll eller helseteppe i vogna.

Skrevet

ÅÅ HERREGUD !!! !! er jeg uansvarlig nå fordi jeg ikke hadde brydd meg om beina hannes får litt farge på seg ?? han har jo solkrem på seg og han ligger i skyggen med både myggnett og helsepledd over kalesjen , han ligger IKKE DIREKTE I SOLEN jeg gjentar - HAN FÅR IKKE DIREKTE I SOLLYS PÅ SEG

og til den anonyme som tydeligvis ikke kan lese eller bare er en kvervulant JEG SA : ungen min BLIR IKKE NOE FINERE MED FARGE PÅ SEG 1? han kunne for faen meg vert grønn og jeg hadde synes han er like fin , dere vrir og vrenger på alt som blir skrevet ,

og til Big mama -

ser jeg en unge med litt farge på beina hadde jeg ikke merket det en gang , det er stOOr forskjell på svidd , brun og litt farge ...man kan få farge selv om man er i skyggen vettu !!men du holder deg låst inne du ??

aldri i verden om jeg hadde lagt han ut i solen , herregud tenk dere om om .min sønn ligger i vognen sin og sover i skyggen og får kanskje litt farge på de små beina hannes som stikker ut så er no vel det ingen uansvarlig ting og gjøre , ka hvis jeg hadde vert i syden ? eller kanskje jeg burde bare holde meg i hus til ungen min er 10 , tror det er best for ikke trakke på noen tær , herregud for en dårlig mor jeg er !!

Skrevet

Hehe, dette innlegget er nesten ikke verd å gi et ordentlig svar engang... Pust inn og tell til ti!

Det er da ingen som har anklaget deg personlig for å være en uansvarlig mor av bare å stille et spørsmål, men om du faktisk lar gutten din på 3 mnd få farge fordi du vil at han skal få litt farge (som det står i overskriften) så mener jeg at du er uansvarlig ja.

Skrevet

jammen kjære deg ..jeg har jo skrevet kanskje 3 ganger i innleggene mine her at jeg ikke lar han ligge i solen for og bli brun , men det gjør vel da ikke noe om han få litt farge beina selv om det ikke blir noe særlig med det når han har solkem og ligger i skyggen, jeg er da vel ikke uansvarlig fordi jeg jeg synes det hadde vert skjønt med litt farge på beina sine ? jeg kan ikke akkurat ha dyne på han i denne varmen ,

selv om overskriften er dårlig formulert er det utrolig irreterende når folk vrir på det som blir skrevet for også skrive at jeg er uansvarlig ,

Skrevet

Jeg liker også babyer med litt farge, men jeg har løst det på en annen måte. Jeg brukte en ferdig improtert mann med en del flere pigmenter enn meg. Vi har sommerbrune barn hele året ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...