Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Han sover i 5 timer av gangen på dagen og er våken vær 2 time om natta. er det dumt å vekke han på dagtid vær 3dje time eller noe sånt???
Honningmelon Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Da hadde jeg nok vekket han etter 3 timer på dagtid, ja. Så han ikke snur døgnet helt.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Vi måtte også vekke sønnen vår hver 3. time fra han var 3 dager gammel til to uker. Da først var han moden nok til å våkne av seg selv når han var sulten. Nå sover han mellom 2 og 4 timer mellom måltid, så jeg sier at du gjør det rette med å vekke han oftere på dagen...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ser ingne grunn til å vekke et spedbarn. De våkner når de vil ha mat og sover så lenge de har behov for det..
Sivalur Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Så små barn som er syvsovere kan lett sove gjennom måltider og dermed vokse for lite. Min var også en sånn syvsover. Jeg lot han sove den første uken, men han gikk ikke noe opp i vekt, så det var bare å begynne å vekke han hver 4. time til måltid. Anonym som mener at de våkner når de er sultne, har nok hatt en baby med god appetitt. Det har ikke jeg... Synes du skal vekke hver 3. eller av og til 4. time så han får mat (hvertfall hvis du ammer, du må jo amme såpass ofte for å få opp produksjonen også).
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Er det varmt der du bor? Noen barn sover seg igjennom varmen, og det er jo ikke gunstig for da får de ikke i seg nok væske i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 måtte også vekke opp for å spise. Vekken han etter 3 timer på dagtid og natta sov`n så lenge han ville. Som regel 6 timer.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2007 takk for svar jenter.=) jaher koker det om dagen så kan nok være ut slått av varmen. Har prøvd å vekke han idag ikke lett men fikk i han mat i alle fall. =)
Divinity Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 de første dagene sov snuppa 5-6 timer i strekk. Fikk beskjed om å vekke henne for mat hver 3.time en ukes tid til magen hennes ble vandt til å bli fyllt opp jevnlig. Nå våkner hun fint selv hver 3. time på dag og 4-5t på natt. Når jeg drev å vekket henne, fant jeg ut at det mest effektive var å bytte bleie på henne før måltidet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå