Gå til innhold

Kan jeg pumpe opp mengden?

Anbefalte innlegg

Har egentlig slutta å amme. Men minsten min er så plaget med øyekatàr, forkjølelse og hoste. Vil mm hjelpe?

4 mnd siden jeg slutta og amme, men kan jeg pumpe opp igjen? Han vil ikke ta puppen så det er ikke noe alternativ.

Har jo noen dråper enda selv om det er litt dårlig stelt.

Han er snart 18 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9551816-kan-jeg-pumpe-opp-mengden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har flere betennelser i kroppen som gjør at han tar i mot alt av virus og andre bakterier fordi kroppen hans aldri blir helt sykdomsfri. Han var slik før han startet i bhg. Jeg vet at dem ofte er mere syke etter bhg start, men kan mm hjelpe han litt?

Jeg vet at det er masse arbeid å mye pumping, men har det noe for seg? Har mm noe effekt når han er såpass stor?

Jeg er villig til å ta jobben jeg om det hjelper han!

Vet du, som ammehjelper er dette litt utenfor mitt "lovlighetsområde". Snakk med legen din og be legen ta kontakt med Norsk Kompetansesenter for Amming på rikshospitalet. Pumpingen innebærer at du må pumpe (helst dobbeltpumpe) 6-8 ganger 15min per pupp i døgnet. DET er mye jobb.

Ble litt nyskjerrig. Hvorfor er dette utenfor "lovlighetsområde" til en ammehjelper? Fordi gutten er såpass stor?

Hva har legen med det å gjøre? Er det farlig på noe måte?

Stillte samme spm på et annet forum og fikk flere svar om at det var mulig.

Men effekten av det. Er det noe vits?

Startet med pumping i går for å få til nesedråper og øyedråper.

Vil gjerne klare å få til et målitd med mm.

Ikke for å være vrang, bare nyskjerrig!

Annonse

Her står det en del om relaktasjon:

http://www.llli.org/FAQ/relactation.html

Det kan godt hende at litt morsmelk hjelper gutten. Brystmassasje før pumping, pluss utdrivingsspray fra legen kan hjelpe deg ytterligere. Du trenger sikkert ikke pumpe 6-8 ganger lenge, bare til det begynner å monne litt...

Hihi, har fått klarsignal fra min veileder for å snakke om dette allikevel nå!

Hun har selv hjulpet en mor som adopterte etter 17 år fra sistemann, og ville gjern amme dette halvannet år gamel barnet. det gikk helt fint- i andre alnd er dette også mye vanligere enn her- at andre enn mødrene- spes i krigssoner hvor de dør, ammer baren i stedet for moren- etter å ha fått i gang prod. melken er jo der.- for resten av livet.

Tenk på at hvis dette er noe du vil så må du innstile deg på å bruek litt tid og krefte. bruk elektriks pumpe- leier de ut der du bor, hvis ikke, kan jeg hjelpe deg å lete frem nærmeste sted (send gjerne pm). Når du pumper, spar hver dråpe! Selv om du kanskje bare får nok til ett el to måltider per dag, er dette supert og kan ha en god effekt. Lykke til- jeg hjelper deg gjerne underveis.

Tusen takk! Ja, da prøver jeg i alle fall en uke, så får jeg se om jeg får noe fart på sakene. Synes det var drøyt og kalle det medisinsk jeg ser du for det er jo bare spm om mm har antistoffer når en starter på nytt slik.

Jeg har en elektrisk pumpe, men den er enkel. Har også to manuelle. Så jeg kan kanskje bruke en elektrisk og en manuell hvis det lønner seg og pumpe begge på en gang?

Mange klemmer!

Vel, det var det at det var til behandlingen av det mye syke barnet at jeg ble så usikker skjønner du!

Ja en elektrisk og en manuell er sikkert kjempelurt! Husk å bytte mellom hver gang, sett en hårklemme eller noe på bh'n...

Si gjerne hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...